iAnatropi.gr

Η Ανατροπή στην Ενημέρωση!

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ετοιμάζεται για αύξηση τιμών συνδρομών το καλοκαίρι το Spotify

Κοινοποιήστε

Η Spotify σχεδιάζει να προχωρήσει σε αύξηση τιμών σε δεκάδες χώρες παγκοσμίως αυτό το καλοκαίρι, δίνοντας πλέον ξεκάθαρη προτεραιότητα στην κερδοφορία της

Σύμφωνα με πληροφορίες, από τον Ιούνιο οι ατομικές συνδρομές σε αρκετές ευρωπαϊκές και λατινοαμερικανικές χώρες θα ακριβύνουν κατά περίπου 1 ευρώ.

Στις ΗΠΑ —την πιο κρίσιμη αγορά για την εταιρεία— δεν προβλέπεται νέα αύξηση μέσα στο 2025, καθώς είχε ήδη εφαρμοστεί ανατίμηση τον Ιούλιο του 2024. Η Spotify δεν σχολίασε επισήμως τα σχέδια για τις αυξήσεις.

Για χρόνια, εκπρόσωποι της μουσικής βιομηχανίας πίεζαν πλατφόρμες όπως η Spotify και η Apple Music να προσαρμόσουν τις τιμές τους στον πληθωρισμό, σημειώνοντας ότι οι υπηρεσίες μουσικής παραμένουν φθηνότερες από αντίστοιχες πλατφόρμες video streaming, όπως το Netflix. Παρά τις πρόσφατες ανατιμήσεις, η ατομική συνδρομή της Spotify στις ΗΠΑ ανέρχεται σήμερα στα $11,99 — μόλις δύο δολάρια παραπάνω από την τιμή που είχε πριν από 14 χρόνια.

Η εταιρεία έχει ήδη ξεκινήσει μικρές αυξήσεις σε χώρες όπως η Ολλανδία και το Λουξεμβούργο, προετοιμάζοντας το έδαφος για ένα ευρύτερο κύμα ανατιμήσεων κατά τη θερινή περίοδο.

Γιατί τώρα;

Η συγκυρία δεν είναι τυχαία: το 2024, σύμφωνα με την IFPI, ο ρυθμός ανάπτυξης των παγκόσμιων εσόδων από μουσική περιορίστηκε στο μισό, σηματοδοτώντας την επιβράδυνση μιας εντυπωσιακής δεκαετούς πορείας. Απέναντι σε αυτήν τη νέα πραγματικότητα, οι μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες προσανατολίζονται σε ένα «Streaming 2.0» μοντέλο, που περιλαμβάνει την εισαγωγή ακριβότερων, premium συνδρομών. Οι υπηρεσίες αυτές αναμένεται να προσφέρουν πρόσθετα προνόμια, όπως πρώιμη πρόσβαση σε νέα τραγούδια ή προνομιακά εισιτήρια για συναυλίες.

Η Spotify ήδη εξετάζει την κυκλοφορία μιας υπερσυνδρομής στις ΗΠΑ, με κόστος 6 δολάρια επιπλέον τον μήνα — ανεβάζοντας έτσι τη συνολική τιμή στα 17 δολάρια. Παρόμοια σχέδια, σύμφωνα με στελέχη του κλάδου, επεξεργάζονται και άλλες μεγάλες πλατφόρμες όπως η Apple, η Amazon και η YouTube, αν και δεν αποκλείεται να υπάρξουν αλλαγές στην πορεία.