Site icon iAnatropi.gr

Καταρρέει η Tesla του Elon Mask

Κοινοποιήστε

Με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και εν μέρει διαφοροποιήσεις κινείται η ελληνική αγορά αυτοκινήτου το τελευταίο χρονικό διάστημα. Κύριο στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι η Tesla που έχει παρουσιάσει μεγάλη κάμψη στις πωλήσεις της, χάνοντας ταυτόχρονα και μερίδιο στη χώρα μας, τη στιγμή που οι κινεζικές εταιρείες δείχνουν διαρκώς σημάδια ανόδου.

Η πτωτική πορεία της Tesla στην Ελλάδα δεν αποτελεί αποσπασματική περίπτωση, καθώς κάτι ανάλογο συνέβη και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, μετά την εμπλοκή του Έλον Μασκ στα πολιτικά πράγματα των Ηνωμένων Πολιτειών, συμπράττοντας με τον Ντόναλντ Τραμπ και εκφράζοντας ταυτόχρονα θέσεις οι οποίες απομακρύνουν τον κόσμο από τη συμφερόντων του αυτοκινητοβιομηχανία.

Τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων δείχνουν ότι η Tesla το πρώτο τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου του 2024 είχε ταξινομήσει 503 αυτοκίνητα στην Ελλάδα με μερίδιο αγοράς 1,4% και φέτος στο αντίστοιχο διάστημα ταξινόμησε μόλις 319 οχήματα, ενώ το μερίδιό της συρρικνώθηκε στο 1%. Η μείωση των πωλήσεων για την Tesla στην Ελλάδα επομένως βρίσκεται κοντά στο 40% και συγκεκριμένα το ποσοστό της πτώσης των πωλήσεών της ανήλθε σε 36,54%.

Από την άλλη, κινεζικές μάρκες, όπως είναι η MG, η οποία εισάγεται στην Ελλάδα αποκλειστικά από τον όμιλο Συγγελίδη, κινούνται διαρκώς ανοδικά και κερδίζουν μερίδια, έχοντας να προτείνουν λύσεις και στην ηλεκτροκίνηση σε σημαντικά χαμηλότερη τιμή σε σύγκριση με τις ευρωπαϊκές ή αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως είναι η Tesla. Στο τρίμηνο η MG έφτασε στην Ελλάδα στις 1.142 ταξινομήσεις, κατέχοντας πλέον αξιόλογο μερίδιο αγοράς της τάξεως του 3,4% για το σύντομο διάστημα της παρουσίας της στην εγχώρια αγορά, καθώς η επιστροφή της μάρκας στην Ελλάδα έγινε στη διάρκεια του 2023. Θυμίζουμε ότι η MG ανήκει στον όμιλο εταιρειών SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation), ενός εκ των σημαντικότερων κατασκευαστών στην αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως, με κύκλο εργασιών 83,47 δισεκατομμύρια ευρώ το 2024, έναντι 94,92 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2023.

Σταθερά πρώτη παραμένει, ωστόσο, τα τελευταία χρόνια η Toyota στην Ελλάδα, με μερίδιο 15,5% στο πρώτο τρίμηνο του 2025 και συνολικές ταξινομήσεις 5.140 αυτοκινήτων στην ίδια περίοδο, έναντι 5.216 ταξινομήσεων και μεριδίου 14,2% το πρώτο τρίμηνο της περσινής χρονιάς. Στη δεύτερη θέση από πλευράς ταξινομήσεων στο διάστημα αναφοράς βρίσκεται η Peugeot, με 3.394 οχήματα και μερίδιο αγοράς 10,2%.

Ακολουθούν:

Την πρώτη δεκαπεντάδα της σχετικής κατάταξης από πλευράς πωλήσεων στην ελληνική αγορά συμπληρώνουν:

Στην πρώτη εικοσάδα και η κινεζική BYD – Ξεπέρασε την Tesla σε έναν χρόνο

Σημειώνεται ότι στην πρώτη εικοσάδα των πιο ευπώλητων μαρκών αυτοκινήτων στη χώρα μας έχει ανέβει φέτος η BYD, η οποία εισάγεται από τον όμιλο Σφακιανάκη και επίσης έχει να παρουσιάσει πλούσια γκάμα στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπου και σε αυτήν την περίπτωση είναι ανταγωνιστικότερα σε σχέση με αρκετά ευρωπαϊκά σε ό,τι αφορά τη σχέση παρεχόμενου εξοπλισμού-τιμής. Η BYD ξεκίνησε να διατίθεται στην ελληνική αγορά τον Μάρτιο του 2024 και πλέον βρίσκεται στη 19η θέση της κατάταξης για το πρώτο τρίμηνο του έτους, με 528 αυτοκίνητα και μερίδιο αγοράς 1,6%. Έχοντας καταφέρει να ξεπεράσει σε πολύ σύντομο διάστημα την Tesla, η οποία έως και πέρυσι είχε σημαντικά ανοδική πορεία σε συνάρτηση με το μέγεθος της ελληνικής αγοράς και το ύψος τιμής των αυτοκινήτων της.

Η πορεία της Volvo και της Lync & Co

Σε ό,τι αφορά τη Volvo, που επίσης ανήκει σε κινεζικό όμιλο, το μερίδιό της στην ίδια χρονική περίοδο ανήλθε στο 1% με 332 ταξινομήσεις, ξεπερνώντας και αυτή την Tesla. Η Volvo ανήκει στον όμιλο Zhejiang Geely Holding Group, μια εταιρεία που κατέχει περισσότερες από 15 άλλες κατασκευάστριες οχημάτων. Η Zhejiang Geely Holding Group διαθέτει επίσης στην ελληνική αγορά τα αυτοκίνητα Lynk & Co. Σημειώνεται ότι το πρώτο μοντέλο της Lynk & Co εισήλθε στην ελληνική αγορά στη διάρκεια του 2024. Πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, που φέρει την ονομασία «02». Στόχος της μάρκας, η δημιουργία ενός ισχυρού δικτύου πωλήσεων, αλλά και σημείων επισκευών και συντήρησης σε όλη την Ελλάδα, με έως και 15 σημεία εξυπηρέτησης. Το πρώτο κατάστημα Lynk & Co βρίσκεται στο Μαρούσι. Στο φετινό τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου η εν λόγω μάρκα ταξινόμησε στην εγχώρια αγορά 154 αυτοκίνητα και επίσης παρουσιάζει ανοδική πορεία. Aποτελεί την τέταρτη σε πωλήσεις κινεζική μάρκα στην Ελλάδα μετά τις MG, BYD και Volvo.

Πτώση 9,5% στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Την ίδια στιγμή, συνεχιζόμενα πτωτική εμφανίζεται η ελληνική αγορά αυτοκινήτου, με το ποσοστό της μείωσης των πωλήσεων να είναι μετριασμένο ωστόσο στο πρώτο τρίμηνο του 2025 στο επίπεδο του 9,5%, σε σχέση με το 15,4% που ήταν η μείωση των ταξινομήσεων νέων οχημάτων στο δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου της φετινής χρονιάς, εν συγκρίσει με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Από τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων προκύπτει ότι οι συνολικές ταξινομήσεις στο πρώτο τρίμηνο του έτους που διανύουμε ήταν 33.196, έναντι 36.668 το πρώτο τρίμηνο του 2024.

Οι πρώτες είκοσι μάρκες σε πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα (σε παρένθεση το μερίδιό τους)

  1. Toyota             5.140 (15,5%)
  2. Peugeot           3.394 (10,2%)
  3. Opel                    2.444 (7,4%)
  4. Hyundai                2.321 (7%)
  5. Citroen/DS         1.882 (5,7%)
  6. Suzuki                1.680 (5,1%)
  7. BMW                   1.680 (5,1%)
  8. Volkswagen        1.521 (4,6%)
  9. Nissan                  1.474 (4,4%)
  10. Kia                       1.237 (3,7%)
  11. MG                       1.142 (3,4%)
  12. Fiat                          750 (2,3%)
  13. Skoda                       747 (2,3%)
  14. Ford                        745 (2,2%)
  15. Audi                         739 (2,2%)
  16. Mercedes                 607 (1,8%)
  17. Renault                   591 (1,8%)
  18. Jeep                        588 (1,8%)
  19. Byd                         528 (1,6%)
  20. Mini                       519 (1,6%).
Exit mobile version