Ο CEO της εταιρείας “Ten Limited” κ. Τσάκος σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Fox σχολίασε τις δυσκολίες που έχουν προκύψει στον κλάδο των μεταφορών τους τελευταίους μήνες εξαιτίας του πολέμου στην Μέση Ανατολή.
O κ. Τσάκος στην αρχή δέχτηκε συγχαρητήρια καθώς η μετοχή του στο χρηματιστήριο είναι στο υψηλότερο πέντε ετών:
«Ναι, η μετοχή ξεπέρασε τα 30 δολάρια. Σήμερα, η εταιρεία μας προσπαθεί ο Down Jones να ξεπεράσει τις 40.000 μονάδες.» Ανέφερε ο κ. Τσάκος.
Στη συνέχεια, ο κ. Τσάκος σχολίασε ότι τα πλοία χρειάζονται πλέον 70% περισσότερο χρόνο απ’ ότι στο παρελθόν για να μεταφέρουν
«Δημιουργεί περισσότερα τονικά μίλια. Δημιουργεί μεγαλύτερη ζήτηση ό,τι κάνουμε για τις υπηρεσίες που παρέχουμε. Ωστόσο, το κόστος μεταφοράς της ενέργειας εξακολουθεί να είναι ελάχιστο σε σύγκριση με το κόστος παραγωγής του προϊόντος.»
Ύστερα, ο κ. Τσιάκος έκανε αναφορά για το τι μεταφέρει αυτή τη στιγμή η εταιρεία του στα πελάγη των θαλασσών:
«Ένα από τα πολύ μεγάλα πληρώματά μας μεταφέρει vlcc και δύο εκατομμύρια μπουκάλια πετρελαίου που κατά προσέγγιση το κόστος της μεταφοράς αγγίζει τα 160 εκατομμύρια δολάρια.»
Πλέον, το κόστος μεταφοράς αυξήθηκε.Πλέον ένα πλοίο που πριν έκανε μόλις 15 ημέρες για να φτάσει από την Ασία στην Ευρώπη, τώρα χρειάζεται περισσότερο από έναν μήνα. Ο κ. Τσάκος σε όλο αυτό τονίζει ότι κύριος παράγοντας της αύξησης είναι η προσφορά που δεν μπορεί πλέον να καλύψει τη ζήτηση.
«Αυτή τη στιγμή, υπάρχει μια έκρηξη που βιώνουμε στη μεταφορά ενέργειας. Η έκρηξη αυτή βασίζεται κυρίως στην προσφορά καθώς δεν υπάρχει πλέον αρκετή ζήτηση και ξεπερνά την περίοδο πριν τον Covid.»
Ύστερα ο κ. Τσιάκος ανέφερε ότι πλέον ο ναυτιλιακός κλάδος περνάει τη δεύτερη δομική αλλαγή στην ιστορία τους από το 1990.
«Ακριβώς, διανύουμε μια δεύτερη δομική αλλαγή στον επιχειρηματικό κλάδο. Τη δεκαετία του 1990 είχαμε την αλλαγή του διπλού σχεδιασμού για τα πλοία. Υπήρξε τότε το ατύχημα της δράσης valdez στην Αλάσκα. Όλο αυτό δημιούργησε το νέο σχεδιασμό μιας νέας δομής σκάφους που κόστισε τότε 45 δισεκατομμύρια δολάρια.»
Στη συνέχεια, ο κ. Τσάκος γνωστοποίησε στους τηλεθεατές ότι τότε η “Ten Limited” ήταν η πρώτη εταιρεία που
Στη συνέχεια ο κ. Τσάκος επισήμανε ότι αυτή τη στιγμή μέχρι το 2030 υπάρχει ένας νέος κανονισμός που έχει να κάνει ακριβώς με την περιβαλλοντική εκτύπωση των νέων μηχανικών σκαφών.
«Αυτή τη στιγμή έχουμε έναν νέο κανονισμό που έχει να κάνει με την περιβαλλοντική εκτύπωση των κινητήρων υποπλοίων. Η εταιρεία μας δουλεύει πολύ σκληρά μαζί για να το πετύχει αυτό.»
Ο κ. Τσιάκος στη γνωστοποίησε ότι υπάρχει ένα επιπλέον κόστος 20 με 30% στη νέα τιμή κατασκευής των πλοίων
«Το κόστος είναι τουλάχιστον 20 – 30% επιπλέον κόστος στη νέα τιμή κατασκευής του πλοίου εάν ήταν ένα συμβατικό σκάφος.»
Ο κ. Τσιάκος ανέφερε ότι το κόστος μεταφοράς είναι μια μικρή επιρροή. Τέλος, εύχεται να γυρίσουμε πίσω εκεί που ήμασταν πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και τον πόλεμο στην μέση ανατολή.