13 Μαΐου, 2025

Η Ανατροπή στην Ενημέρωση!

Expand search form

Οι Έλληνες κάνουν «tour» για ψώνια σε πάνω από 2 σούπερ μάρκετ για να αποφύγουν την ακρίβεια

Όλες οι κατηγορίες: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κοινοποιήστε

Ενδιαφέροντα συμπεράσματα προκύπτουν από έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) σχετικά με τις αλλαγές που καταγράφονται στην αγοραστική συμπεριφορά των ελλήνων καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο με δείγμα 1.500 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα, σε γενικές γραμμές καταγράφεται μία σταθερότητα σε σχέση με τους βασικούς παράγοντες της αγοραστικής συμπεριφοράς, ενώ η χρηματική δαπάνη συνεχίζει να είναι το βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμων.

Πιο αναλυτικά, καταγράφονται 3,2 επισκέψεις κατά μέσο όρο την εβδομάδα σε καταστήματα σούπερ μάρκετ, ελαφρώς αυξημένες σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αλλά σε γενικές γραμμές σταθερές σε σχέση με τις προηγούμενες μετρήσεις. Πρόκειται για 13 επισκέψεις ανά μήνα.

Το «κυνήγι» της καλύτερης τιμής: Οι Έλληνες κάνουν «tour» για ψώνια σε πάνω από 2 σούπερ μάρκετ

Αντίστοιχα αυτές οι επισκέψεις πραγματοποιούνται σε περίπου 2,2 κατά μέσο διαφορετικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, δείχνοντας και τις πολυκαναλικές τάσεις που καταγράφονται.

Αξιοσημείωτο είναι ότι παρά τις όποιες ανατιμήσεις, οι καταναλωτές δήλωσαν μικρότερο ποσό εβδομαδιαίο αγορών, το οποίο ενδεχομένως να έχει να κάνει είτε με την πραγματοποίηση μικρότερων «καλαθιών» αγορών, είτε με τη διάθεση χρημάτων σε άλλα αγαθά ή υπηρεσίες.

Σε σχέση με τα άλλα σημεία πώλησης, το αρτοπωλείο φούρνος καταγράφει τον μεγαλύτερο αριθμό ετήσιων επισκέψεων με 10, ακολουθεί το καφέ με 6, το μίνι μάρκετ/περίπτερο με 5,5 και μετά τα εξειδικευμένα σημεία πώλησης με περίπου 4 επισκέψεις ανά μήνα.

Τα κριτήρια για τα ψώνια στα σούπερ μάρκετ

Αναφορικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν τους καταναλωτές τα τελευταία χρόνια σε σχέση με την επιλογή τροφίμων, η χρηματική δαπάνη παραμένει το βασικό κριτήριο με 47%, αλλά με σημαντική μείωση σε σχέση με το 2024. Παράλληλα η ποιότητα είναι το κύριο κριτήριο για το 30% των καταναλωτών, αλλά αυξάνεται σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Άρα τον τελευταίο χρόνο καταγράφεται σταδιακή αποκλιμάκωση στη σημασία που δίνουν οι καταναλωτές στην τιμή των προϊόντων σε σχέση με το 2024, με την «ψαλίδα» ανάμεσα σε σχέση με την ποιότητα κριτήρια να κλείνει σημαντικά. Σημειώνεται βέβαια ότι τα κριτήρια απέχουν σημαντικά μεταξύ τους σε σχέση με παλαιότερες μετρήσεις, οπότε και ήταν πρακτικά ισοδύναμα.

Το «κυνήγι» της καλύτερης τιμής: Οι Έλληνες κάνουν «tour» για ψώνια σε πάνω από 2 σούπερ μάρκετ

Προσφορές ή χαμηλότερες τιμές; Τι προτιμούν οι έλληνες καταναλωτές

Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι οι καταναλωτές σταθερά την τελευταία διετία δηλώνουν ότι προτιμούν χαμηλές τιμές παρά προσφορές. Ενώ από το 2017 έως το 2022, πρακτικά η πλειοψηφία των καταναλωτών δήλωνε ότι προτιμά προσφορές παρά χαμηλές τιμές (υπήρχε και ένα σημαντικό αδιάφορο ποσοστό), από το 2023 και μετά αυτό έχει αλλάξει μα την πλειοψηφία πλέον των καταναλωτών να μην προτιμάει προσφορές και μόλις 19% να απαντά θετικά. Παράλληλα όμως, παραμένει πλειοψηφικό το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνει ότι κυνηγάει ενεργά τις προσφορές στο σούπερ μάρκετ. Συγκεκριμένα καταγράφηκε ένα ποσοστό 58% στην τελευταία μέτρηση, σχετικά αμετάβλητο την τελευταία πενταετία. Πρακτικά δηλαδή οι καταναλωτές αξιοποιούν τις προωθητικές ενέργειες στις αγορές τους στο σούπερ μάρκετ, αλλά θα προτιμούσαν αντί για τις εκπτώσεις αυτές πιο χαμηλές τιμές.

Το «κυνήγι» της καλύτερης τιμής: Οι Έλληνες κάνουν «tour» για ψώνια σε πάνω από 2 σούπερ μάρκετ

Προηγούμενο Άρθρο

Εξαφάνιση 33χρονου από το Ηράκλειο – Ενεργοποιήθηκε Missing Alert

Επόμενο Άρθρο

Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος: Για να πείσουμε τον κόσμο να μας εμπιστευτεί, πρέπει η πρόταση μας να είναι ανατρεπτική, αποτελεσματική και κοστολογημένη

Μπορεί να σου αρέσει επίσης …

Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου: «Η Ελλάδα έκανε ένα σημαντικό βήμα μπροστά»

Κοινοποιήστε

ΚοινοποιήστεΗ Πρόεδρος του ΕΒΕΑ, κα Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου, με αφορμή την αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδας από τον οίκο Standard & Poor’s, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η αναβάθμιση της Ελλάδας […]

Κριστίν Λαγκάρντ: Παράδειγμα η Ελλάδα για έμπνευση σε ολόκληρη την Ευρωζώνη

Κοινοποιήστε

ΚοινοποιήστεEπαίνους για την ελληνική οικονομία, την επάνοδο της μετά την κρίση, καθώς και την ανθεκτικότητα που έχει επιδείξει, αλλά και για τον ελληνικό λαό επιδαψίλευσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής […]

Αυξήσεις στα ενοίκια εξαιτίας της κρατικής ενίσχυσης

Κοινοποιήστε

ΚοινοποιήστεΗ επιστροφή ενοικίου φτάνει έως 800 ευρώ για την κύρια κατοικία, με πρόσθετη ενίσχυση 50 ευρώ ανά παιδί, και έως 800 ευρώ για κάθε φοιτητική κατοικία. Η κρατική επιδότηση ενοικίου που θα ξεκινήσει […]