Προσαρμογή Προτιμήσεων Συγκατάθεσης

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας βοηθήσουμε να πλοηγηθείτε αποτελεσματικά και να εκτελέσετε ορισμένες λειτουργίες. Θα βρείτε λεπτομερείς πληροφορίες για όλα τα cookies σε κάθε κατηγορία συγκατάθεσης παρακάτω.

Τα cookies που κατηγοριοποιούνται ως «Απαραίτητα» αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας, καθώς είναι απαραίτητα για την ενεργοποίηση των βασικών λειτουργιών του ιστότοπου.... 

Πάντα Ενεργό

Τα απαραίτητα cookies απαιτούνται για να ενεργοποιηθούν οι βασικές λειτουργίες αυτού του ιστότοπου, όπως η παροχή ασφαλούς σύνδεσης ή η προσαρμογή των προτιμήσεων συγκατάθεσής σας. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν δεδομένα που μπορούν να αναγνωριστούν προσωπικά.

Δεν υπάρχουν cookies για εμφάνιση.

Τα λειτουργικά cookies βοηθούν στην εκτέλεση ορισμένων λειτουργιών, όπως η κοινοποίηση του περιεχομένου του ιστότοπου σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, η συλλογή σχολίων και άλλες λειτουργίες τρίτων.

Δεν υπάρχουν cookies για εμφάνιση.

Τα αναλυτικά cookies χρησιμοποιούνται για την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι επισκέπτες αλληλεπιδρούν με τον ιστότοπο. Αυτά τα cookies βοηθούν στην παροχή πληροφοριών σχετικά με μετρήσεις όπως ο αριθμός των επισκεπτών, το ποσοστό αναπήδησης, η πηγή επισκεψιμότητας κ.λπ.

Δεν υπάρχουν cookies για εμφάνιση.

Τα cookies επιδόσεων χρησιμοποιούνται για την κατανόηση και την ανάλυση των βασικών δεικτών επιδόσεων του ιστότοπου, τα οποία βοηθούν στην παροχή καλύτερης εμπειρίας χρήστη για τους επισκέπτες.

Δεν υπάρχουν cookies για εμφάνιση.

Τα cookies διαφημίσεων χρησιμοποιούνται για να παρέχουν στους επισκέπτες εξατομικευμένες διαφημίσεις με βάση τις σελίδες που επισκεφτήκατε προηγουμένως και για την ανάλυση της αποτελεσματικότητας των διαφημιστικών εκστρατειών.

Δεν υπάρχουν cookies για εμφάνιση.

25 Μαΐου, 2025

Η Ανατροπή στην Ενημέρωση!

Expand search form

Οι Έλληνες κάνουν «tour» για ψώνια σε πάνω από 2 σούπερ μάρκετ για να αποφύγουν την ακρίβεια

Όλες οι κατηγορίες: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενδιαφέροντα συμπεράσματα προκύπτουν από έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) σχετικά με τις αλλαγές που καταγράφονται στην αγοραστική συμπεριφορά των ελλήνων καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο με δείγμα 1.500 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα, σε γενικές γραμμές καταγράφεται μία σταθερότητα σε σχέση με τους βασικούς παράγοντες της αγοραστικής συμπεριφοράς, ενώ η χρηματική δαπάνη συνεχίζει να είναι το βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμων.

Πιο αναλυτικά, καταγράφονται 3,2 επισκέψεις κατά μέσο όρο την εβδομάδα σε καταστήματα σούπερ μάρκετ, ελαφρώς αυξημένες σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αλλά σε γενικές γραμμές σταθερές σε σχέση με τις προηγούμενες μετρήσεις. Πρόκειται για 13 επισκέψεις ανά μήνα.

Το «κυνήγι» της καλύτερης τιμής: Οι Έλληνες κάνουν «tour» για ψώνια σε πάνω από 2 σούπερ μάρκετ

Αντίστοιχα αυτές οι επισκέψεις πραγματοποιούνται σε περίπου 2,2 κατά μέσο διαφορετικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, δείχνοντας και τις πολυκαναλικές τάσεις που καταγράφονται.

Αξιοσημείωτο είναι ότι παρά τις όποιες ανατιμήσεις, οι καταναλωτές δήλωσαν μικρότερο ποσό εβδομαδιαίο αγορών, το οποίο ενδεχομένως να έχει να κάνει είτε με την πραγματοποίηση μικρότερων «καλαθιών» αγορών, είτε με τη διάθεση χρημάτων σε άλλα αγαθά ή υπηρεσίες.

Σε σχέση με τα άλλα σημεία πώλησης, το αρτοπωλείο φούρνος καταγράφει τον μεγαλύτερο αριθμό ετήσιων επισκέψεων με 10, ακολουθεί το καφέ με 6, το μίνι μάρκετ/περίπτερο με 5,5 και μετά τα εξειδικευμένα σημεία πώλησης με περίπου 4 επισκέψεις ανά μήνα.

Τα κριτήρια για τα ψώνια στα σούπερ μάρκετ

Αναφορικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν τους καταναλωτές τα τελευταία χρόνια σε σχέση με την επιλογή τροφίμων, η χρηματική δαπάνη παραμένει το βασικό κριτήριο με 47%, αλλά με σημαντική μείωση σε σχέση με το 2024. Παράλληλα η ποιότητα είναι το κύριο κριτήριο για το 30% των καταναλωτών, αλλά αυξάνεται σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Άρα τον τελευταίο χρόνο καταγράφεται σταδιακή αποκλιμάκωση στη σημασία που δίνουν οι καταναλωτές στην τιμή των προϊόντων σε σχέση με το 2024, με την «ψαλίδα» ανάμεσα σε σχέση με την ποιότητα κριτήρια να κλείνει σημαντικά. Σημειώνεται βέβαια ότι τα κριτήρια απέχουν σημαντικά μεταξύ τους σε σχέση με παλαιότερες μετρήσεις, οπότε και ήταν πρακτικά ισοδύναμα.

Το «κυνήγι» της καλύτερης τιμής: Οι Έλληνες κάνουν «tour» για ψώνια σε πάνω από 2 σούπερ μάρκετ

Προσφορές ή χαμηλότερες τιμές; Τι προτιμούν οι έλληνες καταναλωτές

Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι οι καταναλωτές σταθερά την τελευταία διετία δηλώνουν ότι προτιμούν χαμηλές τιμές παρά προσφορές. Ενώ από το 2017 έως το 2022, πρακτικά η πλειοψηφία των καταναλωτών δήλωνε ότι προτιμά προσφορές παρά χαμηλές τιμές (υπήρχε και ένα σημαντικό αδιάφορο ποσοστό), από το 2023 και μετά αυτό έχει αλλάξει μα την πλειοψηφία πλέον των καταναλωτών να μην προτιμάει προσφορές και μόλις 19% να απαντά θετικά. Παράλληλα όμως, παραμένει πλειοψηφικό το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνει ότι κυνηγάει ενεργά τις προσφορές στο σούπερ μάρκετ. Συγκεκριμένα καταγράφηκε ένα ποσοστό 58% στην τελευταία μέτρηση, σχετικά αμετάβλητο την τελευταία πενταετία. Πρακτικά δηλαδή οι καταναλωτές αξιοποιούν τις προωθητικές ενέργειες στις αγορές τους στο σούπερ μάρκετ, αλλά θα προτιμούσαν αντί για τις εκπτώσεις αυτές πιο χαμηλές τιμές.

Το «κυνήγι» της καλύτερης τιμής: Οι Έλληνες κάνουν «tour» για ψώνια σε πάνω από 2 σούπερ μάρκετ

Προηγούμενο Άρθρο

Εξαφάνιση 33χρονου από το Ηράκλειο – Ενεργοποιήθηκε Missing Alert

Επόμενο Άρθρο

Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος: Για να πείσουμε τον κόσμο να μας εμπιστευτεί, πρέπει η πρόταση μας να είναι ανατρεπτική, αποτελεσματική και κοστολογημένη

Μπορεί να σου αρέσει επίσης …

Κατατίθεται ο προϋπολογισμός σήμερα το πρωί στη Βουλή: Για ποιους προβλέπει αυξήσεις

Αυξήσεις στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων,  «ξεπάγωμα» των τριετιών στον ιδιωτικό τομέα, ενισχυμένα επιδόματα και αυξήσεις 3% στις συντάξεις προβλέπει […]

Σκρέκας: Πέντε ακόμη πολυεθνικοί όμιλοι στο μικροσκόπιο της ΔΙΜΕΑ για αθέμιτη κερδοφορία

Πέντε ακόμη πολυεθνικοί όμιλοι καταναλωτικών προϊόντων που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά ελέγχονται από τη ΔΙΜΕΑ, προκειμένου να διαπιστωθεί αν τηρείται η νομοθεσία που αποτρέπει αθέμιτη […]