27 Δεκεμβρίου, 2025

Η Ανατροπή στην Ενημέρωση!

Expand search form

Σλοβακία: Σάλος για τον νέο νόμο που θέτει όριο ταχύτητας… στους πεζούς

Όλες οι κατηγορίες: ΚΟΣΜΟΣ
Κοινοποιήστε

Ένας νέος νόμος που αποσκοπεί στη βελτίωση της ασφάλειας στα πεζοδρόμια της Σλοβακίας έχει προκαλέσει έντονη κοινωνική αντίδραση, καθώς θέτει μέγιστο όριο ταχύτητας 6 χλμ./ώρα για όλους τους χρήστες των πεζοδρομίων, συμπεριλαμβανομένων των πεζών. Πολλοί πολίτες και οργανώσεις μιλούν για παράλογη ρύθμιση και περιορισμό ατομικών ελευθεριών.

Ο νόμος εγκρίθηκε στα τέλη Οκτωβρίου και προβλέπεται να τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2026. Όσοι υπερβαίνουν το όριο θα κινδυνεύουν με πρόστιμο 100 ευρώ. Παρά τον στόχο ενίσχυσης της ασφάλειας, η πρόβλεψη ότι ακόμη και οι πεζοί οφείλουν να κινούνται κάτω από τα 6 χλμ./ώρα έχει προκαλέσει χλευασμό στα κοινωνικά δίκτυα, με σατιρικές αναρτήσεις που εμφανίζουν ραντάρ να προειδοποιούν πεζούς ότι κινούνται… πολύ γρήγορα.

Ο Νταν Κόλαρ, πρόεδρος της οργάνωσης Cyklokoalicia, υπογράμμισε ότι είναι πρακτικά αδύνατο να τηρηθεί αυτό το όριο, σημειώνοντας ότι ακόμη και μικρά παιδιά ξεπερνούν εύκολα τη συγκεκριμένη ταχύτητα με τα ποδήλατά τους. Όπως είπε, το μέτρο δημιουργεί μια κατάσταση όπου «τα παιδιά θα παραβιάζουν τον νόμο καθημερινά», εξηγώντας ότι κάτι τέτοιο υπονομεύει τον σεβασμό στους κανόνες.

Την αντίθεσή της εξέφρασε και η οργάνωση «Ανήσυχες Μητέρες», καλώντας τον πρόεδρο Ρόμπερτ Φίτσο να μην επικυρώσει τον νόμο. Οι επικριτές επισημαίνουν ότι ο πρωθυπουργός έχει ήδη προωθήσει μέτρα που περιορίζουν δικαιώματα και ελευθερίες από την επιστροφή του στην εξουσία το 2023.

Σύμφωνα με στοιχεία της αστυνομίας, 67 πεζοί και 22 ποδηλάτες ή χρήστες σκούτερ έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία πέρυσι, αν και δεν είναι σαφές πόσα από αυτά τα περιστατικά σημειώθηκαν σε πεζοδρόμια. Παρά τα τραγικά αυτά νούμερα, οι επικριτές θεωρούν ότι το συγκεκριμένο μέτρο δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες οδικής ασφάλειας και τιμωρεί δυσανάλογα την καθημερινή μετακίνηση των πολιτών.

Η Σλοβακία, που έχει το υψηλότερο ποσοστό ιδιοκτησίας αυτοκινήτων κατά κεφαλήν παγκοσμίως, βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο ευρωπαϊκής συζήτησης για το κατά πόσο οι νομοθετικές παρεμβάσεις πρέπει να ισορροπούν ανάμεσα στην ασφάλεια και στις προσωπικές ελευθερίες.

Προηγούμενο Άρθρο

Σάλος στην Ουκρανία: Φίλος του Ζελένσκι φέρεται να εμπλέκεται σε υπόθεση μιζών 100 εκατ. δολαρίων

Επόμενο Άρθρο

Κατάρρευση νέας γέφυρας στη Σιτσουάν: Ρωγμές και μετατοπίσεις εδάφους οδήγησαν στο συμβάν

Μπορεί να σου αρέσει επίσης …

Μαλάλα Γιουσαφζάι: Το Ισραήλ έχει αποδεκατίσει το εκπαιδευτικό σύστημα στη Γάζα

Κοινοποιήστε

ΚοινοποιήστεΗ βραβευμένη με Νόμπελ Ειρήνης Πακιστανή ακτιβίστρια Μαλάλα Γιουσαφζάι κάλεσε σήμερα τους ηγέτες μουσουλμανικών χωρών να μην «νομιμοποιήσουν» την εξουσία στους  Ταλιμπάν στο Αφγανιστάν «Μην τους […]

Τουλάχιστον 128.000 εκτοπισμένοι λόγω των συγκρούσεων στα νότια της Συρίας

Κοινοποιήστε

ΚοινοποιήστεΠερισσότεροι από 128.000 άνθρωποι εκτοπίστηκαν μέσα σε μία εβδομάδα εξαιτίας των συγκρούσεων που ξέσπασαν στο προπύργιο της Δρούζων στη Συρία «Μέχρι σήμερα, συνολικά […]

Σεισμός 6 βαθμών στην περιοχή του Σουλαουέζι στην Ινδονησία δεν υπάρχει κίνδυνος για τσουνάμι

Κοινοποιήστε

ΚοινοποιήστεΣεισμός μεγέθους 6 βαθμών σημειώθηκε σήμερα στην περιοχή του Σουλαουέζι της Ινδονησίας, όπως ανέφερε η Υπηρεσία Μετεωρολογίας, Κλιματολογίας και Γεωφυσικής στην πλατφόρμα […]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *