Το κλειδί» φαίνεται ότι είναι δύο ενημερωτικά σημειώματα από τη Διεύθυνση Σιδηροδρομικών Μεταφορών τον Σεπτέμβριο του 2021 προς τον υπουργό Κώστα Καραμανλή, τον τότε υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών και το γραφείο του γενικού γραμματέα Μεταφορών, ως προς την ασφάλεια λόγω έλλειψης συντήρησης της υποδομής και την έλλειψη προσωπικού
Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις για τα Τέμπη, καθώς δύο χρόνια μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη η δικογραφία για τα Τέμπη έφτασε στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου χθες το πρωί από τον εφέτη ειδικό ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη.
Ο τελευταίος έστειλε αμελλητί το ανακριτικό υλικό, ως όφειλε βάσει του νόμου περί ευθύνης υπουργών, μαζί με ένα συνοδευτικό έγγραφο στο οποίο περιγράφει τα ευρήματα που τον «έριξαν» πάνω σε πολιτικά πρόσωπα, ζητώντας να διερευνηθούν τυχόν ποινικές τους ευθύνες για ελλιπή εποπτεία των φορέων που είχαν τη ευθύνη της ασφάλειας του σιδηροδρόμου, για τη μη υλοποίηση των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου, αλλά και για την έλλειψη προσωπικού. Τα επόμενα 24ωρα παίζεται η τελευταία πράξη της τραγωδίας των Τεμπών σε επίπεδο ποινικών ευθυνών πολιτικών προσώπων. Θα αποδοθούν ή όχι ποινικές ευθύνες στον πρώην υπουργό Μεταφορών Κ. Καραμανλή; Αυτό το ερώτημα καλείται να απαντήσει η κυβέρνηση με το σύνολο της δικογραφίας να βρίσκεται, ήδη, στη βουλή.
Οι απολογίες δύο υψηλόβαθμων στελεχών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, φαίνεται ότι είναι αυτές που πυροδότησαν τις εξελίξεις. Υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου αρνήθηκαν τις κατηγορίες που τους αποδίδονται και προσκόμισαν στον εφέτη ειδικό ανακριτή Σωτ. Μπακαΐμη έγγραφα για την υπόθεση. Η αναζήτηση ευθυνών έχει ορίζοντα επταετίας, δηλαδή από το 2016 έως το 2023, γεγονός που έβαλε στο κάδρο εκτός από τον Κώστα Καραμανλή και τον Χρήστο Σπίρτζη. Για τον τελευταίο, τα όποια αδικήματα προκύψουν έχουν ήδη παραγραφεί.