Site icon iAnatropi.gr

Τα έγγραφα που έδειξαν πιθανές ποινικές ευθύνες υπουργών για τα Τέμπη

Κοινοποιήστε

Το κλειδί» φαίνεται ότι είναι δύο ενημερωτικά σημειώματα από τη Διεύθυνση Σιδηροδρομικών Μεταφορών τον Σεπτέμβριο του 2021 προς τον υπουργό Κώστα Καραμανλή, τον τότε υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών και το γραφείο του γενικού γραμματέα Μεταφορών, ως προς την ασφάλεια λόγω έλλειψης συντήρησης της υποδομής και την έλλειψη προσωπικού

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις για τα Τέμπη, καθώς δύο χρόνια μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη η δικογραφία για τα Τέμπη έφτασε στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου χθες το πρωί από τον εφέτη ειδικό ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη.

Ο τελευταίος έστειλε αμελλητί το ανακριτικό υλικό, ως όφειλε βάσει του νόμου περί ευθύνης υπουργών, μαζί με ένα συνοδευτικό έγγραφο στο οποίο περιγράφει τα ευρήματα που τον «έριξαν» πάνω σε πολιτικά πρόσωπα, ζητώντας να διερευνηθούν τυχόν ποινικές τους ευθύνες για ελλιπή εποπτεία των φορέων που είχαν τη ευθύνη της ασφάλειας του σιδηροδρόμου, για τη μη υλοποίηση των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου, αλλά και για την έλλειψη προσωπικού. Τα επόμενα 24ωρα παίζεται η τελευταία πράξη της τραγωδίας των Τεμπών σε επίπεδο ποινικών ευθυνών πολιτικών προσώπων. Θα αποδοθούν ή όχι ποινικές ευθύνες στον πρώην υπουργό Μεταφορών Κ. Καραμανλή; Αυτό το ερώτημα καλείται να απαντήσει η κυβέρνηση με το σύνολο της δικογραφίας να βρίσκεται, ήδη, στη βουλή.

Οι απολογίες δύο υψηλόβαθμων στελεχών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, φαίνεται ότι είναι αυτές που πυροδότησαν τις εξελίξεις. Υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου αρνήθηκαν τις κατηγορίες που τους αποδίδονται και προσκόμισαν στον εφέτη ειδικό ανακριτή Σωτ. Μπακαΐμη έγγραφα για την υπόθεση. Η αναζήτηση ευθυνών έχει ορίζοντα επταετίας, δηλαδή από το 2016 έως το 2023, γεγονός που έβαλε στο κάδρο εκτός από τον Κώστα Καραμανλή και τον Χρήστο Σπίρτζη. Για τον τελευταίο, τα όποια αδικήματα προκύψουν έχουν ήδη παραγραφεί.

Τι δείχνουν τα έγγραφα – κλειδιά

Το κλειδί» φαίνεται ότι είναι δύο ενημερωτικά σημειώματα από τη Διεύθυνση Σιδηροδρομικών Μεταφορών τον Σεπτέμβριο του 2021 προς τον υπουργό Κώστα Καραμανλή, τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών και το γραφείο του γενικού γραμματέα Μεταφορών, ως προς την ασφάλεια λόγω έλλειψης συντήρησης της υποδομής και έλλειψης προσωπικού.Στο πρώτο έγγραφο με την ένδειξη εξ.

Επείγον και θέμα «Ενημερωτικό σημείωμα για χρηματοδότηση και λειτουργία διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής, σύμβαση ΟΣΕ – Δημοσίου, προειδοποιητική επιστολή C(2020)7847» στις 10 Σεπτεμβρίου του 2021 αναφερόταν μεταξύ άλλων πως «η ελλιπής συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου υποβαθμίζει την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών, αυξάνοντας τις πιθανότητες ατυχημάτων και συμβάντων, οδηγεί σε επιβολή βραδυποριών που αυξάνουν ιδιαίτερα τους χρόνους εκτέλεσης των δρομολογίων, δημιουργεί έκτακτες καθυστερήσεις ταλαιπωρώντας το επιβατικό κοινό και αυξάνει το τελικό κόστος συντήρησης».

Σε δεύτερο έγγραφο που εστάλη δέκα ημέρες αργότερα με την ένδειξη «επείγον» και τους ίδιους παραλήπτες, γινόταν σαφής αναφορά στη δραματική οικονομική κατάσταση του ΟΣΕ, καθώς «η ΤΡΑΙΝΟΣΕ που είναι ο κύριος πελάτης του δεν πληρώνει τέλη υποδομής, επειδή δεν συμφωνεί με την αύξηση των τελών που επέβαλε ο ΟΣΕ από το 2020», ενώ παράλληλα υπογραμμιζόταν ότι «η έλλειψη προσωπικού έχει ως αποτέλεσμα τη μη ασφαλή και εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου».

Exit mobile version