Site icon iAnatropi.gr

Θύελλα μετά την «ανάγνωση» του πορίσματος Καρώνη για τα Τέμπη

Κοινοποιήστε

Στον εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη, που ερευνά την υπόθεση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, παραδόθηκε το πολυαναμενόμενο πόρισμα του καθηγητή Καρώνη.

Η δημοσιοποίηση του πολυαναμενόμενου πορίσματος Καρώνη για τα Τέμπη, που παραδόθηκε στον εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη, ανοίγει νέο κύκλο πολιτικής αντιπαράθεσης, με την κυβέρνηση να υποστηρίζει ότι «καταρρέει το αφήγημα της συγκάλυψης» και την αντιπολίτευση – εν αναμονή της αξιολόγησης της πραγματογνωμοσύνης – να κάνει λόγο για «κυβερνητική χυδαιότητα» και «προσβολή» της ελληνικής κοινωνίας.

Η κυβέρνηση με βομβαρδισμό ανακοινώσεων και δηλώσεων από υπουργούς επιχειρεί να «πατήσει» πάνω στο πόρισμα Καρώνη για να δηλώσει δικαιωμένη. Αμέσως μετά τη δημοσιοποίηση της πραγματογνωμοσύνης, υπήρξαν πολλές τοποθετήσεις υπουργών και ανακοινώσεις. Μάλιστα, η κυβέρνηση επιχειρεί να κάνει συγκεκριμένη χρήση και ανάγνωση του πορίσματος.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, σχολίασε αμέσως μετά τη δημοσιοποίηση του πορίσματος πως: «Κατά παραγγελία της δικαιοσύνης ο καθηγητής Καρώνης αποκλείει το παράνομο φορτίο που ήταν η βάση της αφήγησης της αντιπολίτευσης. Το αφήγημα που έστησε η αντιπολίτευση πάνω σε ένα τραγικό δυστύχημα καταρρέει με κρότο». Έκανε δε λόγο για «χυδαίους διακινητές ψεμάτων».

Το ΠΑΣΟΚ, απαντώντας στον κυβερνητικό εκπρόσωπο, ο οποίος νωρίτερα κατηγόρησε το κόμμα της Χαριλάου Τρικούπη ότι «κρέμασε στα μανταλάκια και συνυπέγραψε με όλα αυτά τα κόμματα του παραλογισμού πρόταση δυσπιστίας και έκανε κατηγορητήριο για μπάζωμα», τόνισε μεταξύ άλλων ότι «Λίγο έλειψε ο κ. Μαρινάκης και οι συν αυτώ να απαιτήσουν να τους ζητήσουμε και συγγνώμη που ως αξιωματική αντιπολίτευση τους ελέγχουμε μετά από την τραγική απώλεια 57 νέων ανθρώπων για τη μη ολοκλήρωση της σύμβασης 717 και τη μη εγκατάσταση τηλεδιοίκησης στον σιδηρόδρομο, για τις κυβερνητικές παραλείψεις και αβελτηρίες ενώ γνώριζαν την ελλιπή ασφάλεια στο δίκτυο, για τη σπουδή να αλλοιωθεί ο τόπος της τραγωδίας χωρίς να πάρουν άδεια από τη δικαιοσύνη».

Ο ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνει ότι και από το πόρισμα Καρώνη «προκύπτει πως με απόλυτο τρόπο και ελλείψει στοιχείων εξαιτίας του μπαζώματος Μητσοτάκη-Τριαντόπουλου στο σημείο του εγκλήματος, ουδείς μπορεί να αποφανθεί κατηγορηματικά για το τι προκάλεσε την πυρόσφαιρα».

Τονίζει μάλιστα πως «Ο καθηγητής επίσης αναφέρει στη σελίδα 122 (113 του υπομνήματος υπογραμμίζοντας μάλιστα τις λέξεις) ότι “τα έλαια σιλικόνης δεν μπορούν να σχηματίσουν πύρινη σφαίρα” έστω και αν σε άλλο σημείο που υιοθετεί η κυβέρνηση αφήνει το ενδεχόμενο ανοικτό. Αυτό βέβαια εγείρει ένα τεράστιο ζήτημα ασφάλειας για τα τρένα όλης της Ευρώπης που θα πρέπει να απαντηθεί».

Από την πλευρά του το ΚΚΕ, επισημαίνει σε σχόλιό του ότι συνιστά πρόκληση και φθηνό αντιπερισπασμό από τη μεριά της κυβέρνησης να «πανηγυρίζει» για το πόρισμα του ΕΜΠ, την ώρα που υπάρχουν εκθέσεις με διαφορετικά συμπεράσματα, την ώρα που η έρευνα σκοντάφτει διαρκώς στην αλλοίωση του τόπου του εγκλήματος και την απώλεια κρίσιμων αποδεικτικών στοιχείων και φυσικά την ίδια ώρα που η κυβέρνηση είναι υπόλογη για το κύριο έγκλημα, δηλαδή τη σύγκρουση των δύο τρένων.

Αιχμές κατά του καθηγητή του ΕΜΠ Δ. Καρώνη αφήνει το Κίνημα Δημοκρατίας, υπογραμμίζοντας πως «Το πόρισμα Καρώνη ντύνεται με επιστημονικό κύρος, αλλά γυμνώνεται μπροστά στην κοινή λογική. Αντί για χημική ανάλυση ουσιών, αντί για μετρήσεις και πειστήρια, επικαλείται εικόνες από κάμερες ασφαλείας. Η επιστήμη όμως δεν λειτουργεί με στιγμιότυπα. Δεν βγάζεις συμπέρασμα για την αιτία μιας πυρκαγιάς κοιτώντας τις σκιές στον τοίχο».

Ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς, Αλέξης Χαρίτσης τόνισε μεταξύ άλλων: «Είναι αδιανόητο ο πρωθυπουργός να λέει ότι τα τρένα θα είναι ασφαλή το 2027, δηλαδή δεν είναι ασφαλή σήμερα, εν έτει 2025, και να πανηγυρίζει χθες για τη συνάντησή του με την κυρία Μελόνι και για συμφωνίες οι οποίες έκλεισαν.

Όταν ήταν η ίδια κυβέρνηση, η οποία τον Νοέμβριο του 2019, με υπουργό τον κύριο Καραμανλή, έκοψε επενδύσεις 600 εκατομμυρίων ευρώ με μνημόνιο συνεργασίας με την Hellenic Train. Εδώ υπάρχουν τεράστιες ευθύνες

Υπάρχει μία βιασύνη, από τη μεριά του ΠΑΣΟΚ, από τη μεριά της αξιωματικής αντιπολίτευσης, η οποία περισσότερο εκκινεί από πολιτικές σκοπιμότητες και έχει να κάνει και με τον ανταγωνισμό μεταξύ των δυνάμεων της αντιπολίτευσης.

Εμείς είπαμε από την πρώτη στιγμή ότι σε αυτή την υπόθεση χρειάζεται όλοι να κινηθούμε με πάρα πολύ μεγάλη σοβαρότητα. Δεν μπορεί μία τέτοια υπόθεση να αντιμετωπίζεται με επικοινωνιακούς όρους, όπως είδαμε να συμβαίνει τις προηγούμενες μέρες ή με όρους ενός κομματικού διαγωνισμού για το ποιος θα βγει μπροστά πρώτος».

Χατζηδάκης: Καταρρίπτονται οι θεωρίες συνωμοσίας για τα Τέμπη

«Τίθεται μείζον πολιτικό θέμα για τα κόμματα της αντιπολίτευσης, τα οποία έχουν κάνει δύο προτάσεις μομφής στηριζόμενα σε θεωρίες συνωμοσίας που καταρρίπτονται συνεχώς το τελευταίο διάστημα. Θεωρίες που δημιούργησαν ψευδείς εντυπώσεις, τις οποίες επιχείρησαν να εργαλειοποιήσουν κόμματα της αντιπολίτευσης, συμπεριλαμβανομένου και του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, του ΠΑΣΟΚ». Την επισήμανση αυτή έκανε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης σε συνέντευξή του στα Παραπολιτικά 90.1, σε ερώτηση σχετικά με το πόρισμα του καθηγητή του ΕΜΠ Δ. Καρώνη, με την προϋπόθεση, όπως είπε, ότι ισχύουν οι πληροφορίες που δημοσιεύονται γι’ αυτό.

Ο Κ. Χατζηδάκης διευκρίνισε στη συνέχεια ότι «αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει τραγωδία, όπως δυστυχώς γνωρίζουν καλύτερα απ’ όλους οι συγγενείς των θυμάτων, ούτε ότι δεν υπάρχουν ευθύνες. Αλλά είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχει και μια χωρίς όρια πολιτική εκμετάλλευση του θέματος από ανθρώπους που δεν έχουν κανένα πολιτικό χαλινάρι. Όπως εμείς προφανώς δεν μπορούμε να λέμε ότι δεν τρέχει τίποτα, το ίδιο και από την πλευρά της αντιπολίτευσης δεν μπορεί να γίνεται εργαλειοποίηση, η οποία δεν δείχνει συμπόνοια αλλά αγωνία για μικροκομματική εκμετάλλευση. Επειδή πρόκειται για δραματικό και ευαίσθητο θέμα, χρειάζεται μέτρο και ενσυναίσθηση από όλους μας».

Τόνισε ακόμη ότι η θεωρία του μπαζώματος ερχόταν από την αρχή σε σύγκρουση με την κοινή λογική καθώς δεν υπήρχε απάντηση στο ερώτημα, γιατί να γίνει μπάζωμα μόνο από τη μια πλευρά της γραμμής και όχι από την άλλη σε σχέση με τη διάχυση του περιβόητου ξυλολίου. Τώρα όμως ακόμα περισσότερο, πρόσθεσε «έχουμε τα βίντεο, που πιστοποιήθηκε από την ΕΛ.ΑΣ. ότι ήταν αυθεντικά, και δείχνουν ότι δεν υπήρχε τέτοιου είδους φορτίο και το πόρισμα του Πολυτεχνείου που λέει ότι η έκρηξη σχετίζεται με τα έλαια σιλικόνης. Αν μιλάμε για συγκάλυψη, πρόκειται για τη συγκάλυψη της αλήθειας από την πλευρά των άσχετων δήθεν ειδικών και κομμάτων της αντιπολίτευσης».

Σε ερώτηση αναφορικά με την εξέλιξη της δικογραφίας, ο κ. Χατζηδάκης τόνισε πως από την πλευρά της κυβέρνησης «ο τρόπος με τον οποίο χειριστήκαμε την υπόθεση Τριαντόπουλου είναι ένα δείγμα γραφής για τον δρόμο που ακολουθούμε».

Σε σχέση με τον ΟΣΕ υπογράμμισε ότι είναι ένα κομμάτι του βαθέος κράτους στο οποίο έγιναν βήματα, αλλά όχι όσα έγιναν π.χ. στην περίπτωση της ΔΕΗ, του ΕΦΚΑ, της ψηφιοποίησης του Δημοσίου. «Ακόμα χειρότερα, μετά το δυστύχημα ακολούθησε η θεομηνία “Daniel” και είχαμε οπισθοδρόμηση, γιατί καταστράφηκε μεγάλο κομμάτι του δικτύου. Τώρα βασιζόμαστε σε δύο πυλώνες: από τη μια πλευρά στον εκσυγχρονισμό του δικτύου και από την άλλη στα σύγχρονα τρένα. Όση υποχρέωση έχουμε εμείς για τον πρώτο πυλώνα, άλλη τόση έχει και η Hellenic Train να “τρέξει” τον εκσυγχρονισμό των τρένων», επεσήμανε ο κ. Χατζηδάκης.

Δείτε το πόρισμα:Έκθεση-πραγματογνωμοσύνηςΚαρώνης

Exit mobile version