Η αδιανόητη κυβερνητική απόφαση για μετατροπή του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου σε ποδηλατόδρομο μήκους 244 χιλιομέτρων προκαλεί σοβαρές ανησυχίες για την περιβαλλοντική, συγκοινωνιακή και αναπτυξιακή λογική της χώρας. Ο Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Γιάννης Μανιάτης, κατέθεσε άμεσα ερώτηση στην αρμόδια Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωκοινοβουλίου, ζητώντας να διευκρινιστεί αν η Ευρωπαϊκή Ένωση γνωρίζει και συμφωνεί με ένα τέτοιο εξάμβλωμα που θέτει σε κίνδυνο την βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής.
Η πρόταση της κυβέρνησης έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα πρόσφατα δεδομένα: τα τελευταία χρόνια έχουν επενδυθεί 80 εκατ. ευρώ ευρωπαϊκών κονδυλίων για την ανακαίνιση της γραμμής με δυνατότητα ταχύτητας έως 120 χλμ/ώρα. Το εκτιμώμενο κόστος κατασκευής του ποδηλατόδρομου, ύψους 35–40 εκατ. ευρώ, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για την άμεση επαναλειτουργία και ενίσχυση του σιδηροδρομικού δικτύου.


Η Ελληνική Εταιρεία Σιδηροδρόμων και ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου επισημαίνουν ότι η πρόταση είναι τεχνικά ανεφάρμοστη. Ο άξονας περιλαμβάνει έντονες κλίσεις, μεταλλικές γέφυρες πάνω από κοιλάδες και χαράδρες, σήραγγες και ορύγματα, χαρακτηριστικά που καθιστούν αδύνατη την ασφαλή και αποτελεσματική χρήση του ως ποδηλατόδρομος. Αντίθετα, οι προδιαγραφές αυτές τον καθιστούν ιδανικό για την ανάπτυξη τουριστικού σιδηροδρόμου, όπως συμβαίνει σε δεκάδες άλλες χώρες παγκοσμίως.
Η απάντηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα είναι καθοριστική, καθώς θα κρίνει εάν η ελληνική κυβέρνηση συνεχίζει να σπαταλά δημόσιο χρήμα και ευρωπαϊκά κονδύλια σε έργα βιτρίνας ή αν προχωρήσει στην αξιοποίηση των υποδομών προς όφελος των πολιτών και της περιφερειακής ανάπτυξης της Πελοποννήσου.