Νέα επικίνδυνη κλιμάκωση καταγράφεται στη Μέση Ανατολή, καθώς οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις πραγματοποίησαν για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα αεροπορικές επιδρομές εναντίον στρατιωτικών στόχων στο Ιράν, στην ευρύτερη περιοχή των Στενών του Ορμούζ.
Λίγες ώρες αργότερα, σειρήνες αεράμυνας ήχησαν στο Μπαχρέιν και στο Κουβέιτ, έπειτα από επίθεση που εξαπέλυσε το Ιράν με πυραύλους και μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones), στο πλαίσιο αντιποίνων για τις νέες αμερικανικές επιχειρήσεις.
Οι Φρουροί της Επανάστασης αναλαμβάνουν την ευθύνη
Οι Φρουροί της Επανάστασης του Ιράν ανακοίνωσαν ότι πραγματοποίησαν επιθέσεις εναντίον αμερικανικών στρατιωτικών εγκαταστάσεων στην περιοχή του Περσικού Κόλπου, υποστηρίζοντας ότι επλήγησαν στρατιωτικές υποδομές στη βάση Αλί αλ Σάλεμ στο Κουβέιτ και εγκαταστάσεις του 5ου Στόλου των ΗΠΑ στο λιμάνι Σαλμάν του Μπαχρέιν.
Σύμφωνα με την ανακοίνωσή τους, η επιχείρηση πραγματοποιήθηκε ως απάντηση στα νέα αμερικανικά πλήγματα κατά ιρανικών στόχων, ενώ προειδοποίησαν ότι οποιαδήποτε νέα στρατιωτική ενέργεια εναντίον του Ιράν θα αντιμετωπιστεί με ακόμη ισχυρότερη απάντηση.
Αμερικανικά πλήγματα σε στρατιωτικές εγκαταστάσεις του Ιράν
Η Κεντρική Διοίκηση των Ενόπλων Δυνάμεων των ΗΠΑ (CENTCOM) επιβεβαίωσε ότι αμερικανικά μαχητικά αεροσκάφη πραγματοποίησαν επιθέσεις εναντίον πολλαπλών στρατιωτικών στόχων στο Ιράν.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, επλήγησαν:
στρατιωτικές εγκαταστάσεις επιτήρησης,
συστήματα επικοινωνιών,
θέσεις αντιαεροπορικής άμυνας,
αποθήκες μη επανδρωμένων αεροσκαφών,
εγκαταστάσεις τοποθέτησης ναρκών.
Οι αμερικανικές αρχές υποστηρίζουν ότι οι επιθέσεις πραγματοποιήθηκαν ως αντίποινα για τις επιθέσεις του Ιράν κατά εμπορικών πλοίων που διέρχονταν από τα Στενά του Ορμούζ.
Επιθέσεις σε εμπορικά πλοία στα Στενά του Ορμούζ
Σύμφωνα με τη CENTCOM, μετά την επίθεση στο φορτηγό πλοίο M/V Ever Lovely, το Ιράν προχώρησε σε νέα επίθεση τις πρώτες πρωινές ώρες της Κυριακής εναντίον του δεξαμενόπλοιου M/T Kiku, το οποίο έφερε σημαία Παναμά και μετέφερε περισσότερα από δύο εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες υποστηρίζουν ότι η Τεχεράνη παραβίασε τη συμφωνία κατάπαυσης του πυρός, επιλέγοντας τη συνέχιση των στρατιωτικών ενεργειών αντί της αποκλιμάκωσης.
Εκρήξεις σε Σιρίκ, Μπαντάρ Αμπάς και νησί Κεσμ
Το κρατικό ιρανικό δίκτυο IRIB μετέδωσε ότι σημειώθηκαν εκρήξεις στην περιοχή Σιρίκ, στο νότιο Ιράν, όπου επλήγη τηλεπικοινωνιακός πύργος. Παράλληλα, αναφέρθηκαν εκρήξεις στο λιμάνι Μπαντάρ Αμπάς και στο νησί Κεσμ, στην περιοχή των Στενών του Ορμούζ.
Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, δεν υπάρχουν επιβεβαιωμένες αναφορές για θύματα.
Σε κατάσταση αυξημένης επιφυλακής οι αμερικανικές δυνάμεις
Η CENTCOM υπογράμμισε ότι η ναυσιπλοΐα στα Στενά του Ορμούζ συνεχίζεται, ενώ οι αμερικανικές δυνάμεις στην περιοχή βρίσκονται σε πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα.
«Οι αμερικανικές δυνάμεις παραμένουν σε εγρήγορση και είναι έτοιμες να απαντήσουν αποφασιστικά σε κάθε περαιτέρω απειλή», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση.
Οι εξελίξεις προκαλούν έντονη ανησυχία στη διεθνή κοινότητα, καθώς η νέα στρατιωτική κλιμάκωση αυξάνει τον κίνδυνο γενικευμένης σύρραξης στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής.


