Την αναβολή της προγραμματισμένης Συνόδου Κορυφής ΕΕ–Ηνωμένου Βασιλείου άφησε ανοιχτή ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Αντόνιο Κόστα, μετά την ανακοίνωση παραίτησης του Βρετανού πρωθυπουργού Κιρ Στάρμερ.
Όπως δήλωσε στις Βρυξέλλες, η διεξαγωγή της συνόδου, που είχε προγραμματιστεί για τις 22 Ιουλίου, επανεξετάζεται υπό το νέο πολιτικό δεδομένο στο Λονδίνο.
«Τώρα σίγουρα πρέπει να την αναβάλουμε, ωστόσο επαναξιολογούμε τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουμε αυτή τη νέα σύνοδο κορυφής», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Αντόνιο Κόστα, προσθέτοντας ότι η επιθυμία του είναι ο διάδοχος του Στάρμερ να συνεχίσει την πορεία επαναπροσέγγισης των σχέσεων με την ΕΕ.
Από την πλευρά της, η εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Πάουλα Πίνιο επιβεβαίωσε ότι οι Βρυξέλλες βρίσκονται σε διαδικασία επαναξιολόγησης της κατάστασης σε συνεργασία με τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, σημειώνοντας ότι θα υπάρξει επίσημη ενημέρωση το επόμενο διάστημα.
Η σύνοδος, αν τελικά πραγματοποιηθεί, θα αποτελούσε τη δεύτερη μετά το Brexit υψηλού επιπέδου συνάντηση μεταξύ ΕΕ και Ηνωμένου Βασιλείου, σε μια περίοδο που οι διαπραγματεύσεις για την περαιτέρω σύσφιξη των σχέσεων των δύο πλευρών παραμένουν περίπλοκες.
Η παραίτηση Στάρμερ έρχεται σε μια συμβολική συγκυρία, λίγο πριν τη συμπλήρωση δέκα ετών από το δημοψήφισμα για το Brexit, που οδήγησε στην αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση το 2020.


