Ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, παραχώρησε συνέντευξη στην εκπομπή «Πρωινή Ζώνη» του τηλεοπτικού σταθμού Action 24, απαντώντας στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων, Νίκου Υποφάντη και Αλεξάνδρας Καϋμένου.
Απαντώντας σε ερώτηση για την καθυστέρηση των έργων στη λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας, ο Χάρης Δούκας, τόνισε: «Είναι μισό χιλιόμετρο. Έχει κλείσει εδώ και 5-6 χρόνια για διάφορους λόγους. Ξεκίνησαν οι εργασίες, βρήκαν αρχαία, λουτρό, κλπ.. Και τώρα ολοκληρώθηκαν οι ανασκαφές αλλά ακόμα να παραδοθεί. Κάθε μήνα μας λένε: “Στο τέλος του μήνα”. Πήγα πάλι χθες. Ελάχιστος κόσμος δούλευε. Είναι ένα έργο που είναι ολοκληρωμένο στο 90%. Μισό χιλιόμετρο, και έχει κοστίσει αυτή τη στιγμή 6 εκατομμύρια. Το έργο δεν είναι δική μας ευθύνη, το υλοποιεί η “Ανάπλαση”. Η “Ανάπλαση” είναι η εταιρεία εκείνη από την οποία πριν ακόμα αναλάβω, “πέταξαν έξω” τον Δήμο της Αθήνας. Μίλησα με τον εργολάβο και μου είπε χθες ότι του χρωστούν πάρα πολλά χρήματα, 2,5 εκατομμύρια ευρώ, και έτσι δεν μπορεί να το ολοκληρώσει. Εάν δεν ολοκληρωθεί και φύγει η εταιρεία που το ‘χει αναλάβει, “σπάσει”, δηλαδή, η σύμβαση, πρέπει να βρεθεί νέος ανάδοχος, που σημαίνει άλλα δύο χρόνια κλειστός ο δρόμος. Αυτή τη στιγμή είναι μποτιλιαρισμένο όλο το σημείο μέχρι το Σύνταγμα. Και νομίζω ότι αν δεν βρεθεί άμεσα λύση, θα αναζητηθούν οι ευθύνες. Να μας πουν ποιες ακριβώς είναι οι χρηματοδοτήσεις, ποια είναι τα κενά χρηματοδότησης και γιατί τα κενά αυτά δεν έχουν καλυφθεί. Γιατί το έργο έφτασε σε αυτό το κόστος. Η ευθύνη είναι καθαρά της κυβέρνησης που το έργο αυτό 6 χρόνια τώρα παραμένει κλειστό και ταλαιπωρεί τους Αθηναίους και τις Αθηναίες».
Σχετικά με την στάση της κυβέρνησης απέναντι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, ο Δήμαρχος Αθηναίων, δήλωσε: «“Πόλεμος” κανονικός γίνεται και όχι μόνο σε μένα. Συνολικά δεν πιστεύουν στους δήμους και γι’ αυτό το λόγο 16 Δεκεμβρίου κλείνουμε τους δήμους και θα είμαστε στη Βουλή την ημέρα ψήφισης του προϋπολογισμού, όλοι οι αιρετοί, είναι ομόφωνη απόφαση. Αλλά να πω σε ό,τι αφορά την Αθήνα, ξεκίνησα με μία σειρά από δομές και λειτουργίες και έχουμε φτάσει να έχουμε τις μισές και λιγότερες. Χάσαμε τις πολεοδομίες, όλοι οι δήμοι, αλλά και σε ό,τι μας αφορά, χάσαμε και το Γηροκομείο».
Ο Χάρης Δούκας, αναφερόμενος στην κατάσταση των πεζοδρομίων της Αθήνας, επισήμανε: «Το πρόβλημα είναι δραματικό με τα πεζοδρόμια και είναι στο μεγαλύτερο ποσοστό τους αυτή η εικόνα. Έχουμε ξεκινήσει και κάνουμε εργασίες σε διάφορα σημεία. Επιλέγουμε σε κάθε κοινότητα κάποια που είναι τα πιο δύσκολα. Όμως, δεν μπορούμε άμεσα να λύσουμε όλες αυτές τις κακοτεχνίες. Γι’ αυτό και ξεκινήσαμε την εξής διαφορετική προσέγγιση. Κατασκευάζουμε και νέα πεζοδρόμια, αλλά στα σημεία τα οποία υπάρχει πρόβλημα, με τεράστιες λακκούβες, πηγαίνουμε κάνουμε επιδιορθώσεις, χωρίς να χρειάζεται να ξηλώνουμε συνολικά όλο το πεζοδρόμιο».
Ο Δήμαρχος Αθηναίων αναφέρθηκε στο θέμα του πρασίνου και της μείωσης της αισθητής θερμοκρασίας στην Αθήνα, υπογραμμίζοντας: «Είχαμε πει ότι θα πρέπει να πέσει η αισθητή θερμοκρασία κατά 5 βαθμούς Κελσίου. Τι πρέπει να κάνουμε; Πράσινο. Για να το πετύχω, λοιπόν, αυτό, είπα ότι θα βάζουμε 5.000 δέντρα τη χρονιά. Και μάλιστα μου έλεγαν, “Δήμαρχε, τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια μπήκαν 4.000 δέντρα, πώς θα βάλεις 5.000 τη χρονιά”; Βάλαμε λοιπόν την πρώτη χρονιά 5.000. 5.000 θα έχουμε και τη δεύτερη χρονιά, 25.000 δέντρα την πενταετία. Θα πετύχουμε, άρα, τον στόχο αυτόν και με αυτόν τον τρόπο αλλάζουμε το μικροκλίμα, φτιάχνουμε και μικροδάση. Και άρα, αλλάζουμε συνολικά την ποιότητα του αέρα».
Σε ό,τι αφορά το μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της πόλης, ο Χάρης Δούκας, ανέφερε: «Για να πειστεί ο κόσμος να μη χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο, θέλει μέσα μαζικής μεταφοράς, περισσότερους συρμούς και δημοτική συγκοινωνία. Πρώτον. Το 2024 υπολογίζεται ότι χάθηκαν 500.000 δρομολόγια λεωφορείων λόγω έλλειψης οδηγών. Υπάρχει εκσυγχρονισμός, μπαίνουν νέα λεωφορεία, αλλά θέλουμε πολύ περισσότερα να καλύψουμε τα δρομολόγια που χάθηκαν. Δεύτερον. Μετρό. Τώρα είναι κάθε έξι λεπτά, ενώ κανονικά, κάθε τρία λεπτά πρέπει να έρχεται νέος συρμός. Άρα, θέλουμε άμεσα περισσότερους συρμούς. Σκεφτείτε ότι αν τα 6 λεπτά γινόντουσαν 3 λεπτά, λένε οι συγκοινωνιολόγοι, είναι σαν να είχαμε μια νέα λεωφόρο 110 χιλιομέτρων στην Αθήνα, να γυρνάει όλες τις περιοχές. Και τρίτον: δημοτική συγκοινωνία. Ολοκληρώσαμε τη μελέτη για επτά νέες γραμμές. Έχουμε βρει και τη χρηματοδότηση για να μπορέσει η Αθήνα να έχει και δημοτική συγκοινωνία. Αυτά τα τρία είναι νομίζω εμβληματικά για να μπορέσουμε να διώξουμε το αμάξι, όσο αυτό είναι δυνατόν, από το κέντρο της πόλης. Άλλος τρόπος δεν υπάρχει. Συμφωνώ και με την πρόταση του κ. Κυρανάκη για αλλαγή του ωραρίου τροφοδοσίας αλλά δεν θα λύσει αυτό το πρόβλημα. Λέω ότι είναι ένα μικρό μέτρο, στην θετική κατεύθυνση».
Ο Δήμαρχος Αθηναίων μίλησε για τα έργα ανάπλασης του Βοτανικού: «Και χθες ήμουν εκεί. Περίπου δύο φορές την εβδομάδα βρισκόμαστε στο εργοτάξιο και προχωρούν όλα τα έργα, όπως έχουμε πει. Το χρονοδιάγραμμα είναι το ίδιο. Κορυφαίο έργο. Πρώτη φορά δήμος υλοποιεί μία ανάπλαση που έχει έργα πρασίνου μιάμιση φορά ο Εθνικός Κήπος. Θέλουμε να δείξουμε ότι οι δήμοι μπορούν να κάνουν τεράστιες αναπλάσεις, σε μια περιοχή, μάλιστα, που υπήρχε πριν μία τεράστια χωματερή».



