Με αυστηρό ύφος και έντονη γλώσσα, ο Δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας απηύθυνε επιστολή στον Υπουργό Εσωτερικών, Θεόδωρο Λιβάνιο, και στον Διευθύνοντα Σύμβουλο των Κτιριακών Υποδομών Α.Ε., Αθανάσιο Γιάνναρη, καταγγέλλοντας αιφνιδιαστικό και ανεξήγητο αποκλεισμό 13 σχολείων του Δήμου Αθηναίων από την τελική λίστα του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου».

Όπως σημειώνει στην επιστολή του, ο αρχικός σχεδιασμός του Υπουργείου Εσωτερικών περιλάμβανε 26 σχολεία του Δήμου Αθηναίων, ωστόσο στην τελική λίστα εμφανίζονται μόλις τα μισά. Τη νέα αυτή πραγματικότητα, μάλιστα, ο Δήμος την πληροφορήθηκε όχι μέσω επίσημης ενημέρωσης αλλά από δημοσιεύματα του Τύπου. Ο Δούκας επισημαίνει ότι το Υπουργείο απέστειλε την αρχική λίστα χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση, απαιτώντας από τις δημοτικές υπηρεσίες να συγκεντρώσουν και να καταθέσουν όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά εντός προθεσμίας δέκα ημερών — κάτι που έγινε, με επιπλέον προτάσεις για σχολεία αντικατάστασης, οι οποίες όμως αγνοήθηκαν πλήρως.
Σύμφωνα με τον Δήμαρχο, η τελική απόφαση συρρίκνωσης της λίστας, χωρίς καμία αιτιολόγηση ή επικοινωνία, ανατρέπει τον σχεδιασμό του Δήμου για εργασίες βελτίωσης στις σχολικές υποδομές — σε μια κρίσιμη συγκυρία, μόλις μία εβδομάδα πριν από τη λήξη της σχολικής χρονιάς. Το οικονομικό και επιχειρησιακό κενό που αφήνει η απόφαση του Υπουργείου καλείται πλέον να καλυφθεί από τον Δήμο, εν μέσω πιεστικών χρονικών πλαισίων και χωρίς καμία κρατική συνδρομή.
«Η στάση αυτή ακυρώνει τις προσπάθειες των υπηρεσιών του Δήμου Αθηναίων και, το κυριότερο, ματαιώνει τις προσδοκίες της σχολικής κοινότητας – μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών – που ανέμεναν την ουσιαστική βελτίωση των υποδομών τους», υπογραμμίζει ο Χάρης Δούκας, καλώντας τον Υπουργό Εσωτερικών σε άμεση αναθεώρηση της απόφασης και ουσιαστική θεσμική συνεργασία, με στόχο την εξασφάλιση αξιοπρεπών και ασφαλών σχολικών συνθηκών για τους μαθητές της Αθήνας.
Το ζήτημα έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις και αναμένεται να αναδείξει εκ νέου το διαρκές έλλειμμα συντονισμού μεταξύ Κεντρικής Διοίκησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ιδίως σε ό,τι αφορά την εκπαιδευτική πολιτική και τις κρίσιμες υποδομές της δημόσιας εκπαίδευσης.