3 Σεπτεμβρίου, 2025

Η Ανατροπή στην Ενημέρωση!

Expand search form

Αύξηση 7,9% κατέγραψε το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων το πρώτο εξάμηνο του 2025

Όλες οι κατηγορίες: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κοινοποιήστε

Η τάση αυτή φαίνεται να υποστηρίζεται κυρίως από την αυξημένη ζήτηση, η οποία ενισχύθηκε κατά 5,4%, ενώ η μέση τιμή καλαθιού παρουσίασε πιο ήπια αύξηση, της τάξης του 1,1%.

Ανοδικά κινήθηκε ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 7,9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία της NielsenIQ (μέχρι τις 29 Ιουνίου 2025).

Καθοριστικό ρόλο στη θετική αυτή εξέλιξη διαδραματίζουν τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (FMCGs), τα οποία καλύπτουν περίπου το 70% των συνολικών πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου και εμφανίζουν ανάπτυξη της τάξεως του 6,5%. Η τάση αυτή φαίνεται να υποστηρίζεται κυρίως από την αυξημένη ζήτηση, η οποία ενισχύθηκε κατά 5,4%, ενώ η μέση τιμή καλαθιού παρουσίασε πιο ήπια αύξηση, της τάξης του 1,1%.

Αναλύοντας επιμέρους κατηγορίες, η αύξηση της μέσης τιμής εντοπίζεται αποκλειστικά στα τυποποιημένα τρόφιμα και ποτά (+2,4%). Αντίθετα, στα μη τρόφιμα προϊόντα επικρατούν αποπληθωριστικές τάσεις, με τη μέση τιμή των προϊόντων φροντίδας σπιτιού να μειώνεται κατά 3,2% και των προϊόντων προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 2,6%.

Σημαντική επίδραση φαίνεται να έχουν ασκήσει οι κυβερνητικές ρυθμίσεις στον τομέα των προωθητικών ενεργειών, καθώς σύμφωνα με τον κώδικα δεοντολογίας, η προωθητική ένταση για τα επώνυμα προϊόντα περιορίστηκε στο 51,3% από 68,6% που ήταν την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Η μείωση αυτή καταγράφεται οριζόντια σε όλους τους τύπους προωθητικών ενεργειών που παρακολουθεί η NielsenIQ, όπως είναι οι προσωρινές μειώσεις τιμών (TPR), τα bonus packs και τα δώρα στη συσκευασία.

Ωστόσο, παρά την πτώση της προωθητικής δραστηριότητας, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας παραμένει αμετάβλητο στο 24,5%. Σύμφωνα με ανάλυση του Δημήτρη Βελισσαρίδη, Senior Customer Success Consultant της NielsenIQ, αυτό αποδίδεται στην προσπάθεια των επώνυμων προϊόντων να παραμείνουν ανταγωνιστικά, εφαρμόζοντας στρατηγικές «Every Day Low Price» (EDLP) και διατηρώντας στοχευμένα τα διαφορικά τιμών με τα PLs.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν κατηγορίες προϊόντων που αντιστοιχούν στο 50% του τζίρου των FMCGs, όπου ενώ μειώνεται η προωθητική ένταση, παρατηρείται και ταυτόχρονη μείωση της διαφοράς τιμής μεταξύ επώνυμων και ιδιωτικής ετικέτας προϊόντων. Στην ομάδα αυτή περιλαμβάνονται προϊόντα όπως ο ελληνικός καφές, τα συσκευασμένα τυριά, οι μπύρες, τα μαλακτικά ρούχων και οι βρεφικές πάνες.

Προηγούμενο Άρθρο

Γυναικοκτονία στo Βόλο: Νεκρή με σφαίρα στο κεφάλι ηλικιωμένη

Επόμενο Άρθρο

Συρμός του Προαστιακού συγκρούστηκε με αυτοκίνητο στην Πάτρα

Μπορεί να σου αρέσει επίσης …

Φορολοταρία Ιουλίου: Έγινε η κλήρωση, δείτε αν κερδίσατε 50.000 ευρώ

Κοινοποιήστε

ΚοινοποιήστεΠραγματοποιήθηκε από την ΑΑΔΕ η φορολοταρία για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές που έγιναν τον Ιούνιο του 2025. Η μηνιαία κλήρωση της φορολοταρίας μοιράζει […]

Γιατί ο S&P 500 κινδυνεύει με πτώση έως 20% αν το ether μείνει πίσω από το bitcoin

Κοινοποιήστε

ΚοινοποιήστεΤο ether έχει αφήσει το bitcoin στη σκιά το φετινό καλοκαίρι, όμως οι επενδυτές της αγοράς μετοχών θα πρέπει να […]

«Χρυσές» οι πιστωτικές κάρτες για τις τράπεζες: Μας χρεώνουν το τρίτο μεγαλύτερο επιτόκιο στην Ευρώπη

Κοινοποιήστε

ΚοινοποιήστεΣτα ύψη παραμένει το κόστος του χρήματος στην Ελλάδα, σε σχέση με την ευρωζώνη, παρά την πορεία μείωσης των επιτοκίων […]