12 Ιουνίου, 2025

Η Ανατροπή στην Ενημέρωση!

Expand search form

Eurovision 2025: Νικήτρια η Αυστρία – 6η θέση η Ελλάδα

Όλες οι κατηγορίες: ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Την 6η θέση κατέλαβε η Ελλάδα στο χθεσινό τελικό της Eurovision με σύνολο 231 πόντους ενώ νικήτρια ήταν η Αυστρία με 436 πόντους αφήνοντας 2ο το Ισραήλ με 336 πόντους.

ο JJ σε ηλικία μόλις 24 ετών χάρισε με ένα ποπ οπερατικό κομμάτι τη νίκη στη χώρα του στην 69η διοργάνωση του μουσικού διαγωνισμού. Ο Αυστρο-Φιλιππινέζος τενόρος, ερμηνεύοντας το τραγούδι «Wasted Love», ένα δραματικό κράμα όπερας, ποπ και τέκνο στοιχείων, χάρισε μια μοναδική στιγμή στο κοινό της Eurovision, αποσπώντας ένα παρατεταμένο χειροκρότημα από τον κόσμο που βρισκόταν στην αρένα St. Jakobshalle στη Βασιλεία της Ελβετίας. Ανεβαίνοντας στη σκηνή στην 9η θέση του τελικού, ο JJ παρουσίασε το απαιτητικό κομμάτι του ως κόντρα τενόρος, καθηλώνοντας κοινό και τηλεθεατές με την τεχνική του αρτιότητα, αλλά και τη συναισθηματική ένταση που απέπνεε σε κάθε του λέξη.

Κερδίζοντας τις εντυπώσεις τόσο των κριτικών επιτροπών, με τα δωδεκάρια να διαδέχονται το ένα μετά το άλλο, όσο και του κοινού, ο 24χρονος τενόρος οδηγήθηκε στη νίκη με 436 βαθμούς, αφήνοντας το Ισραήλ στη δεύτερη θέση με 357 βαθμούς, ενώ η τριάδα έκλεισε με την Εσθονία. Όσον αφορά δε στη Σουηδία, που με τους KAJ θεωρούνταν το αδιαφιλονίκητο φαβορί, τερμάτισε τέταρτη με μια διαφορά 115 βαθμών. Ανατρέποντας τα δεδομένα και διαψεύδοντας τα στοιχήματα που τον ήθελαν στη δεύτερη θέση, ο εκπρόσωπος της Αυστρίας απέδειξε ότι στη Eurovision το απρόβλεπτο κυριαρχεί. Φέροντας την υπογραφή του ίδιου του JJ, ο οποίος συνεργάστηκε για τη δημιουργία του κομματιού με την Teodora Špirić και τον Thomas Thurner, το «Wasted Love» κατάφερε να επικρατήσει όλων των άλλων τραγουδιών που παρουσιάστηκαν το βράδυ της 17ης Μαΐου.

Η σκηνική παρουσία της αυστριακής συμμετοχής ακολούθησε πιστά την ατμόσφαιρα του επίσημου βιντεοκλίπ «Wasted Love», με σκηνικά εμπνευσμένα από ένα σκοτεινό δάσος και μια απόκοσμη λίμνη, πλαισιωμένα από μπλε και μοβ φωτισμούς που ενίσχυαν την αίσθηση εγκλωβισμού και λύτρωσης. Ο JJ ξεκίνησε την εμφάνισή του μέσα σε έναν κύκλο φωτός, σαν να γεννιέται μέσα από τη μοναξιά του, για να καταρρεύσει στο φινάλε, μια συμβολική στιγμή κάθαρσης που συγκίνησε.

Η αυστριακή αποστολή αποθεώθηκε στο Twitter με εκατοντάδες εγκωμιαστικά σχόλια για την αισθητική και την ερμηνεία του JJ να πλημμυρίζουν την πλατφόρμα. Φράσεις όπως «νικήτρια χώρα», «η καλύτερη εμφάνιση της βραδιάς», «καθηλωτικός» και «φωνάρα» κυριάρχησαν, με το hashtag #WastedLove να εκτοξεύεται αμέσως μετά την ολοκλήρωση της εμφάνισης.

Δείτε την εμφάνισή του

 

Τραγουδώντας για μια «Χαμένη αγάπη»

«Είμαι ένας ωκεανός αγάπης και εσύ φοβάσαι το νερό. Δεν θέλεις να πέσεις. Οπότε με άφησες να πέσω κάτω. Απλώνω το χέρι μου, αλλά με βλέπεις να απομακρύνομαι, να παρασύρομαι στη θάλασσα. Με άφησες στα βαθιά. Πνίγομαι στα συναισθήματά μου. Πώς δεν το βλέπεις αυτό; Τώρα που έφυγες το μόνο που έχω είναι χαμένη αγάπη. Δεν μπορώ να γεμίσω την καρδιά μου με χαμένη αγάπη», τραγούδησε ο JJ και μέσα από τους στίχους του μίλησε για έναν ανεκπλήρωτο έρωτα, για μια αγάπη χωρίς ανταπόκριση, ενώ κρατιόταν από το κατάρτι ενός καραβιού που ταξίδευε προς το άγνωστο.

Για τον JJ όσον και αν πονάει ένας μονόπλευρος έρωτας, η ικανότητα και μόνο να αγαπάς κρύβει μέσα της μια ασύγκριτη ομορφιά. Όπως είχε πει πριν από μερικούς μήνες σε συνέντευξή του: «Υπάρχει ένα μοναδικό είδος σπαραγμού, όταν έχεις τόση αγάπη να δώσεις αλλά δεν μπορείς να την προσγειώσεις πουθενά. Είναι σαν να παρασύρεσαι στη θάλασσα πάνω σε ένα εύθραυστο χάρτινο καραβάκι – να αρπάζεσαι από κάθε ίχνος ελπίδας, μόνο και μόνο για να τη βλέπεις να διαλύεται από κάτω σου, και όμως, υπάρχει κάτι αναμφισβήτητα όμορφο σε αυτή την αφελή αφοσίωση. Διότι, τελικά, το να μπορείς απλώς να αγαπάς, όσο και αν σπαταλιέσαι, είναι από μόνο του ένα όμορφο πράγμα».

Όντας μέλος της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, ο νικητής της Eurovision είχε στείλει το δικό του μήνυμα μέσω του site queer.de τον περασμένο Μάρτιο: «Το προσωπικό μου μήνυμα θα ήταν απλά να αγαπάμε ο ένας τον άλλον, επειδή η αγάπη είναι το πιο όμορφο πράγμα στον κόσμο και το μίσος είναι το πιο φρικτό πράγμα. Όταν είναι εκεί ο ένας για τον άλλον, όλα λειτουργούν τέλεια», είχε δηλώσει.

Μερικούς μήνες πίσω και συγκεκριμένα τον Ιανουάριο, είχε ανακοινωθεί από τη ραδιοφωνική συχνότητα του Ö3 του αυστριακού ραδιοτηλεοπτικού φορέα ORF, ότι η εκπροσώπηση της χώρας είχε ανατεθεί στον νεαρό, ήδη γνωστό στον κόσμο της κλασικής μουσικής. Η Αυστρία, μένοντας πιστή στην τακτική που ακολουθεί τα τελευταία χρόνια, είχε επιλέξει τον εκπρόσωπό της με εσωτερική επιλογή, με ειδικούς από τον χώρο της μουσικής και της Eurovision να παίρνουν την απόφαση για τον καλλιτέχνη που θα ανέβαινε στη σκηνή της Eurovision. «Ο JJ είναι ένα εξαιρετικό ταλέντο. Με αυτόν, στέλνουμε στη Βασιλεία έναν μοναδικό καλλιτέχνη που φέρνει τη δική του μαγεία στη σκηνή του Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision, με μαγευτικό ποπ και κλασικό τραγούδι», είχε πει τότε για τον JJ η διευθύντρια προγράμματος του ORF, Stefanie Groiss Horowitz.

Το βρετανικό «The Voice», το τηλεοπτικό σόου  «Starmania» και η Κρατική Όπερα της Βιέννης

Ο JJ, το πραγματικό όνομα του οποίου είναι Johannes Pietsch, γεννήθηκε στη Βιέννη το 2001 και μεγάλωσε στο Ντουμπάι πριν επιστρέψει στην αυστριακή πρωτεύουσα το 2016.  Τότε ήταν αποφάσισε να ακολουθήσει επαγγελματικά τον χώρο της μοσυικής. Το 2019 συμμετείχε στο βρετανικό «The Voice», αφού είχε χάσει την προθεσμία υποβολής αιτήσεων συμμετοχής στη γερμανική εκδοχή του τηλεοπτικού προγράμματος. Είχε καταφέρει μάλιστα να φτάσει μέχρι τα Knockouts με coach τον Will.IAm. Ακολούθησε η παρουσία του στο τηλεοπτικό σόου ταλέντων «Starmania», όπου κατάφερε να φτάσει μέχρι τον τελικό.

Το μουσικό στιλ του JJ συνδυάζει στοιχεία όπερας και ποπ. Ως κόντρα τενόρος ξεχωρίζει για τις πολύ υψηλές νότες, τις οποίες μπορεί να φτάσει, όπως απέδειξε και μέσα από το «Wasted Love». Στόχος του είναι να εξερευνήσει και τα δύο μουσικά είδη μέσα από μια έντονη και εκφραστική φωνητική και ερμηνευτική προσέγγιση.  Θέλοντας να αποτυπώσει τα συναισθήματα και τα βιώματά του, ο JJ δεν αρκείται στον ρόλο του ερμηνευτή, αλλά καταπιάνεται ο ίδιος με τη σύνθεση τραγουδιών.

Πλέον, ο 24χρονος καλλιτέχνης εμφανίζεται στην Κρατική Όπερα της Βιέννης και έχει συμμετάσχει μέχρι τώρα σε πολλές σημαντικές παραγωγές, μεταξύ των οποίων «Ο Μαγικός Αυλός» του Μότσαρτ. Παράλληλα με τις εμφανίσεις του στη σκηνή, συνεχίζει να εξελίσσει και να τελειοποιεί την τέχνη του, σπουδάζοντας κλασική μουσική στο φημισμένο Ιδιωτικό Πανεπιστήμιο Μουσικής και Τέχνης της Βιέννης (MUK).

Όσον για την πιο αγαπητή για εκείνον μορφή του μουσικού διαγωνισμού, δεν είναι άλλη από την Κοντσίτα που ερμηνεύοντας το «Rise Like A Phoenix» έχει αναδειχθεί νικήτρια της Eurovision. «Η Kόντσι είναι η ”μητέρα” μου. Θα πέθαινα για εκείνη. Μου δείχνει ότι, όποιος και αν είσαι, είσαι σημαντικός», είχε εξομολογηθεί.

Ο JJ έγραψε τη δική του ιστορία στη Eurovision, αφού μετά τον Ούντο Γιούργκενς και το τραγούδι του «Merci, Chérie» (1966) και  την Κοντσίτα οδήγησε την Αυστρία στη νίκη.  «Το όνειρό μου έγινε πραγματικότητα, σας ευχαριστώ, σας ευχαριστώ. Μόλις αντιλήφθηκα ότι είμαι ο νικητής άρχισα να ουρλιάζω και να κλαίω», είπε αμέσως μετά τον θρίαμβό του, με το ραντεβού να ανανεώνεται με τους φαν του διαγωνισμού για τον επόμενο χρόνο στην Αυστρία.

Η Κλαυδία κατάφερε να εξασφαλίσει την 6η θέση για την Ελλάδα, διαψεύδοντας όσους αμφισβήτησαν την δυναμική της ελληνικής συμμετοχής με το τραγούδι «Αστερομάτα».

Η νεαρή τραγουδίστρια ανέβηκε στη σκηνή της φετινής Eurovision στη Βασιλεία με την 17η θέση και χάρισε στο κοινό μια ερμηνεία γεμάτη βάθος και συναίσθημα. Με την σκηνοθετική καθοδήγηση του Φωκά Ευαγγελινού, η «Αστερομάτα» αποδόθηκε με ευαισθησία, ενσωματώνοντας το θέμα του αποχωρισμού ως βήμα προς την κάθαρση και το Φως, προκαλώντας ρίγη συγκίνησης στο κοινό.

Η φωνητική ισορροπία και η σκηνική παρουσία της Κλαυδίας χαρακτηρίστηκαν από κριτικούς και θεατές ως μια από τις πιο ολοκληρωμένες εμφανίσεις της βραδιάς, αποσπώντας θερμό χειροκρότημα στο στάδιο και υψηλές βαθμολογίες από το τηλεοπτικό κοινό. Το κοινό της Eurovision ανταποκρίθηκε με ενθουσιασμό, στέλνοντας την Ελλάδα απευθείας στην πρώτη δεκάδα του τελικού.

Αμέσως μετά την ανακοίνωση, το Twitter κατακλύστηκε από σχόλια επαίνου, με πολλούς να μιλούν για την «επιστροφή της Ελλάδας στη σοβαρή Eurovision» και να επιβραβεύουν την Κλαυδία για την αυθεντικότητα και την ειλικρίνεια της ερμηνείας της. Το hashtag #Asteromata έγινε trend, επιβεβαιώνοντας το κύμα θετικής αποδοχής που προκάλεσε η ελληνική συμμετοχή.

Δείτε κάποια σχόλια

Eurovision 2025: Η Κλαυδία στην 6η θέση του διαγωνισμού  - «Μόνο υπερηφάνεια» έγραψαν για την «Αστερομάτα»
Eurovision 2025: Η Κλαυδία στην 6η θέση του διαγωνισμού  - «Μόνο υπερηφάνεια» έγραψαν για την «Αστερομάτα»
Eurovision 2025: Η Κλαυδία στην 6η θέση του διαγωνισμού  - «Μόνο υπερηφάνεια» έγραψαν για την «Αστερομάτα»
Eurovision 2025: Η Κλαυδία στην 6η θέση του διαγωνισμού  - «Μόνο υπερηφάνεια» έγραψαν για την «Αστερομάτα»
Eurovision 2025: Η Κλαυδία στην 6η θέση του διαγωνισμού  - «Μόνο υπερηφάνεια» έγραψαν για την «Αστερομάτα»
Eurovision 2025: Η Κλαυδία στην 6η θέση του διαγωνισμού  - «Μόνο υπερηφάνεια» έγραψαν για την «Αστερομάτα»

Η Κλαυδία, με το «Αστερομάτα», δεν κατάφερε μόνο να προκριθεί στον τελικό, αλλά να βάλει την Ελλάδα ξανά στο επίκεντρο του διαγωνισμού, αποδεικνύοντας ότι η μελωδία, το συναίσθημα και η αυθεντικότητα έχουν ακόμα τη δύναμη να αγγίξουν εκατομμύρια καρδιές σε όλη την Ευρώπη.

Δείτε την εμφάνισή της στον τελικό

Προηγούμενο Άρθρο

Η Κλαυδία ενθουσίασε τους θαυμαστές του διαγωνισμού – «Ύμνος», γράφουν για την Αστερομάτα

Επόμενο Άρθρο

Κυπελλούχος Ελλάδας ο Ολυμπιακός

Μπορεί να σου αρέσει επίσης …

Ελεύθερος μετά την απολογία του ο ύποπτος για τη δολοφονία της Τζιν Χάνλον στο Ηράκλειο

Η γυναίκα είχε υποστεί τραυματισμό από πτώση και στη συνέχεια βρέθηκε στη θάλασσα Ελεύθερος, μετά την απολογία του στη Γ’ ανακρίτρια Ηρακλείου, αφέθηκε […]