Κινητικότητα Χατζηδάκη
Πολλοί αναρωτιούνται τι έκανε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης με τον πρώην πρωθυπουργό, Κώστα Καραμανλή στην Παναγή Κυριακού. Πάντως είναι γνωστό ότι από πλευράς του Μεγάρου Μαξίμου και της Πειραιώς είναι σε εξέλιξη επιχείρηση επαναπροσέγγισης με τον πρώην πρωθυπουργό η οποία γίνεται μεθοδικά και με σεβασμό στην πολιτική του διαδρομή. Ρόλο σε αυτό αναμένεται να παίξει ο νέος γραμματέας, Κωνσταντίνος Κυρανακης. Οι πληροφορίες όμως δείχνουν …τοίχο .
Σκέφτεται εκλογές η Έβερτ
Πριν λίγες ημέρες, η κόρη του ιστορικού ηγέτη της Νέας Δημοκρατίας, Μιλτιάδη Έβερτ, επέλεξε να πάρει ξεκάθαρη θέση στο εσωκομματικό σκηνικό, εξαπολύοντας ιδιαίτερα αιχμηρά βέλη κατά του Αντώνη Σαμαρά και των σεναρίων που τον θέλουν να κυοφορεί έναν νέο πολιτικό φορέα. Αυτό έγινε μέσω άρθρου που δημοσιεύτηκε στα Νέα Σαββατοκύριακο. Όπως ήταν φυσικό, η δημόσια αυτή παρέμβαση άναψε φωτιές, με πολλούς να σπεύδουν να ερμηνεύσουν την κίνηση ως προαναγγελία εισόδου της στην ενεργό πολιτική σκηνή. Δεν άργησαν, λοιπόν, να φουντώσουν τα σενάρια που την ήθελαν να προετοιμάζει το έδαφος για μια θέση στα γαλάζια ψηφοδέλτια των επόμενων εθνικών εκλογών. Και συγκεκριμένα στην Ά Αθηνών εκεί όπου έβγαινε και δημοτικός σύμβουλος.
Στον «τάκο» συνεχώς η ΟΣΥ
Μοιάζει πλέον με κακόγουστο αστείο, αλλά για τις Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) η πραγματικότητα είναι μάλλον μια ατελείωτη «κόκκινη κάρτα» από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Το ανώτατο δικαστήριο έχει στήσει ένα μόνιμο μπλόκο στις συμβάσεις της εταιρείας, «κόβοντας» τη μία μετά την άλλη. Οι γνωριζοντες λενε από πού να το πιάσεις και πού να το αφήσεις, από τους διαγωνισμούς για τις κάμερες στα λεωφορεία που θα κατέγραφαν τα τροχαία και τις προσλήψεις νέων οδηγών, μέχρι τις συσκευές αλκοολομέτρησης και την αποξήλωση του ανενεργού δικτύου των τρόλεϊ. Ακόμα και παλαιότερες συμβάσεις για την καθαριότητα ή τη μίσθωση οχημάτων βρήκαν τοίχο.
Η μόνιμη επωδός των δικαστών προς τη διοίκηση της ΟΣΥ περιλαμβάνει λέξεις-κλειδιά που προκαλούν ζάλη, όπως «παράνομοι όροι», «δυσανάλογες απαιτήσεις» και οι γνωστές, καθόλου κολακευτικές, «φωτογραφικές» διατυπώσεις. Το εύλογο ερώτημα που πλανάται στην ατμόσφαιρα είναι τι ακριβώς δεν μπορεί να συλλάβει ο νους των διοικούντων την ΟΣΥ, αλλά και γιατί το υπουργείο Μεταφορών συνεχίζει να τους κρατάει στο απυρόβλητο παρέχοντας πλήρη στήριξη. Εκτός πια αν όλη αυτή η ιστορία με τις παγωμένες συμβάσεις γίνεται για να τρίβουν τα χέρια τους κάποιοι άλλοι, όπως για παράδειγμα τα ΚΤΕΛ, που βλέπουν το πεδίο ελεύθερο και απλώς περιμένουν στη γωνία τη σειρά τους.
Αναδιπλώνονται λόγω εκλογών
Σε τροχιά μερικής αναδίπλωσης φαίνεται πως οδηγείται το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών σχετικά με τη σχεδιαζόμενη κατάργηση των φοροαπαλλαγών στα Plug-in Υβριδικά (PHEV) εταιρικά οχήματα. Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες από το παρασκήνιο της πλατείας Συντάγματος, ο Υπουργός Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης εξετάζει σοβαρά να αποσύρει τη διάταξη για τη βαριά φορολόγηση της παροχής σε είδος στους εργαζόμενους. Η δημόσια διαβούλευση στο OpenGov μετατράπηκε σε πεδίο μάχης, με εταιρείες leasing, εισαγωγείς και εκατοντάδες χρήστες να προειδοποιούν ότι το οριζόντιο κούρεμα των κινήτρων θα αποτελούσε αντικίνητρο για την πράσινη μετάβαση, στρέφοντας την αγορά πίσω στη βενζίνη και το ντίζελ. Ζυγίζοντας το πολιτικό κόστος και τη μείωση του εισοδήματος χιλιάδων μεσαίων στελεχών, το επικρατέστερο σενάριο θέλει τη διατήρηση του καθεστώτος απαλλαγών για οχήματα με ΛΤΠΦ έως 40.000 ευρώ και ρύπους έως 50g CO2/km. Ωστόσο, η υπαναχώρηση δεν θα είναι καθολική, καθώς «κλειδώνει» η αύξηση στο Τέλος Ταξινόμησης. Η έκπτωση 75% για τα Plug-in καταργείται και εξισώνεται στο 50% με τα απλά υβριδικά. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τα νέα μοντέλα θα φτάνουν στην αγορά ακριβότερα κατά 1.000 έως 2.000 ευρώ, επηρεάζοντας όσους επιλέξουν αυτοκίνητα που βρίσκονται οριακά κοντά στο θεσμοθετημένο πλαφόν.
Ρευματοκλοπές -η δικαίωση πολίτη- βάζει τέρμα στην ασυδοσία του παρόχου
Η δικαίωση ενός καταναλωτή από τη Θεσσαλονίκη απέναντι στον ΔΕΔΔΗΕ έρχεται να ρίξει φως σε μια πρακτική που τους τελευταίους μήνες έχει εξελιχθεί σε πραγματικό εφιάλτη για χιλιάδες νοικοκυριά. Το Μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης επιδίκασε αποζημίωση για ηθική βλάβη λόγω αυθαίρετης διακοπής ηλεκτροδότησης, αναγνωρίζοντας ξεκάθαρα την απίστευτη ταλαιπωρία που υπέστη ο συγκεκριμένος πολίτης. Η απόφαση αυτή δεν είναι απλώς μια ατομική νίκη, αλλά ένα ηχηρό μήνυμα προστασίας για περίπου 30.000 καταναλωτές σε όλη τη χώρα, οι οποίοι βρέθηκαν ξαφνικά κατηγορούμενοι για «μαϊμού» ρευματοκλοπές, την ώρα που οι εταιρείες αντικαθιστούσαν τα παλιά ρολόγια με νέα ψηφιακά.
Το παρασκήνιο πίσω από αυτές τις υποθέσεις προκαλεί οργή, καθώς οι ιδιώτες εργολάβοι που συνεργάζονταν με τον Διαχειριστή φέρονται να λάμβαναν έξτρα αμοιβή 50 ευρώ για κάθε ρευματοκλοπή που «ανακάλυπταν» στα παλιά ρολόγια. Στη συνέχεια, ο ΔΕΔΔΗΕ έστελνε εξώδικα με δικαστικούς επιμελητές, απαιτώντας αναδρομικές χρεώσεις προηγούμενων ετών που κυμαίνονταν από 1.500 έως 12.000 ευρώ, συν εκατοντάδες ευρώ για «διαχειριστικά έξοδα».
Όπως επισήμαναν στελέχη καταναλωτικών οργανώσεων ,οι καταναλωτές βρίσκονταν προ τετελεσμένου γεγονότος, αφού ο έλεγχος γινόταν ερήμην τους, χωρίς να τους δίνεται η δυνατότητα να είναι παρόντες κατά την εξέταση του παλιού μετρητή. Αν και η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας παρενέβη και ο ΔΕΔΔΗΕ υποσχέθηκε επανεξέταση, το πρόβλημα παραμένει ανοιχτό και οι ομαδικές αγωγές από εξοργισμένους πολίτες είναι πλέον προ των πυλών.
Η ιστορία του δικηγόρου Μιχάλη Γκαραγκούνη είναι ενδεικτική του παραλογισμού που επικρατεί. Τον Ιανουάριο του 2025, κλήθηκε να πληρώσει 2.500 ευρώ για υποτιθέμενη κλοπή ρεύματος της περιόδου 2019-2024, με τον έλεγχο να γίνεται παρατύπως πίσω από κλειστές πόρτες, αφού ειδοποιήθηκε εκ των υστέρων. Για να μην μείνει στο σκοτάδι, ο κ. Γκαραγκούνης προχώρησε σε ρύθμιση οκτώ δόσεων, καταθέτοντας παράλληλα εξώδικο με ρητή επιφύλαξη για τα δικαιώματά του. Παρόλο που τήρησε το χρονοδιάγραμμα και εξόφλησε την τελευταία δόση στις 15 Σεπτεμβρίου 2025, ο ΔΕΔΔΗΕ επέδειξε ένα απίστευτο πρόσωπο αυθαιρεσίας, κόβοντάς του το ρεύμα ακριβώς την επόμενη ημέρα.
Ο ισχυρισμός της εταιρείας ότι η διακοπή οφειλόταν σε μια «αυτοματοποιημένη εντολή» του συστήματος κατέρρευσε με πάταγο στην αίθουσα του δικαστηρίου.
Η δικαιοσύνη απέρριψε τη δικαιολογία αυτή ως μη πειστική, χαρακτηρίζοντας τη συμπεριφορά του Διαχειριστή αναιτιολόγητη και βαθιά καταχρηστική, αφού η οφειλή είχε ήδη τακτοποιηθεί πλήρως.
Μετά την ηθική και δικαστική του δικαίωση, ο κ. Γκαραγκούνης έχει ήδη προχωρήσει και σε μήνυση κατά της εταιρείας. Η απόφαση αυτή ανοίγει διάπλατα τον δρόμο για να μπει ένα οριστικό φρένο στην ασυδοσία, αποδεικνύοντας ότι οι πολίτες έχουν τη δύναμη να αμυνθούν απέναντι σε πρακτικές που θίγουν βάναυσα την αξιοπρέπεια και την καθημερινότητά τους.
Πνέουν μένεα για Σιακαντάρη
Όταν ένας άνθρωπος που έχει συνδέσει το όνομά του με τη θεωρητική αναζήτηση της Κεντροαριστεράς και πρόσφατα με το Μανιφέστο του Ινστιτούτου Τσίπρα, αποφασίζει να μιλήσει το πολιτικό σκηνικό αναμένεται να πάρει φωτιά. Αυτό ακριβώς συνέβη με τις πρόσφατες δηλώσεις του Γιώργου Σιακαντάρη οι οποίες προκάλεσαν ισχυρούς τριγμούς στα κομματικά επιτελεία της προοδευτικής παράταξης, κάνοντας την Αριστερά να πνέει μένεα εναντίον του.
Η τοποθέτησή του δεν ήταν απλώς μια κριτική, αλλά μια πολιτική βόμβα μεγατόνων. Χαρακτηρίζοντας τόσο τον ΣΥΡΙΖΑ όσο και το ΠΑΣΟΚ ως σχηματισμούς που «έχουν τελειώσει πολιτικά», ο Σιακαντάρης έσπασε μια άτυπη ομερτά. Δεν περιορίστηκε στο να προβλέψει ένα δυσοίωνο μέλλον για την Κουμουνδούρου, πράγμα που πολλοί συζητούν ψιθυριστά, αλλά έβαλε στο ίδιο κάδρο και τη Χαριλάου Τρικούπη, λειτουργώντας, όπως παραδέχτηκε και ο ίδιος, ως προβοκάτορας. Η χρήση της λέξης «τοξικά» για να περιγράψει τα δύο κόμματα δείχνει το μέγεθος της απαξίωσης που, κατά τη γνώμη του, εισπράττουν πλέον από την ελληνική κοινωνία, εμποδίζοντας οποιαδήποτε προοπτική για μια αυθεντική και νέα πολιτική αρχή στον ευρύτερο προοδευτικό χώρο.
Το πιο ενδιαφέρον, αλλά και το πιο εξοργιστικό για τους νυν ηγέτες, είναι ότι ο Σιακαντάρης αποκάλυψε πως η θέση του αυτή δεν είναι τωρινή, ούτε προϊόν της πρόσφατης εσωστρέφειας. Αντιθέτως, αποτελεί μια πάγια πεποίθησή του, την οποία είχε μεταφέρει στο παρελθόν τόσο στην αείμνηστη Φώφη Γεννηματά όσο και στον Νίκο Ανδρουλάκη, προτείνοντας ανοιχτά την αυτοδιάλυση του ΠΑΣΟΚ.
Αυτή η δημόσια παραδοχή, προερχόμενη μάλιστα από τον συντονιστή της ομάδας του Μανιφέστου του Ινστιτούτου Τσίπρα, ερμηνεύεται από πολλούς ως μια έμμεση αλλά σαφέστατη αμφισβήτηση της ικανότητας των υπαρχουσών ηγεσιών να εκφράσουν την κοινωνία. Οι αντιδράσεις στους διαδρόμους της Αριστεράς είναι έντονες, καθώς οι δηλώσεις αυτές αγγίζουν μια ανοιχτή πληγή ,δηλαδή την αδυναμία των παραδοσιακών δυνάμεων να εμπνεύσουν.


