28 Ιουνίου, 2026
Expand search form

Ιράν: Νέα προειδοποίηση για τα Στενά του Ορμούζ – «Καμία ξένη χώρα δεν έχει δικαίωμα παρέμβασης»

Όλες οι κατηγορίες: ΚΟΣΜΟΣ
Κοινοποιήστε

Νέα προειδοποίηση προς τη διεθνή κοινότητα και ιδιαίτερα προς τις Ηνωμένες Πολιτείες απηύθυνε ο υπουργός Εξωτερικών του Ιράν, Αμπάς Αραγτσί, δηλώνοντας ότι οποιαδήποτε παρέμβαση τρίτων χωρών στη διαχείριση των Στενών του Ορμούζ, πέραν όσων προβλέπονται στο πρωτόκολλο συνεννόησης με τις ΗΠΑ, θα οδηγήσει σε περαιτέρω κλιμάκωση της κρίσης στη Μέση Ανατολή.

Η δήλωση του επικεφαλής της ιρανικής διπλωματίας έρχεται μετά από τρεις ημέρες νέας έντασης στην περιοχή, με Ιράν και Ηνωμένες Πολιτείες να αλληλοκατηγορούνται για παραβίαση της εκεχειρίας που προβλέπεται στο μνημόνιο συμφωνίας της 17ης Ιουνίου σχετικά με τον έλεγχο της ναυσιπλοΐας στα Στενά του Ορμούζ.

Κλιμακώνεται η ένταση στα Στενά του Ορμούζ

Τα Στενά του Ορμούζ, μία από τις σημαντικότερες θαλάσσιες οδούς παγκοσμίως για τη μεταφορά πετρελαίου και φυσικού αερίου, επαναλειτούργησαν στις 17 Ιουνίου, ωστόσο η Τεχεράνη έχει επιτρέψει μέχρι στιγμής τη διέλευση πλοίων μόνο μέσω συγκεκριμένου διαδρόμου κατά μήκος των ιρανικών ακτών.

Το Ιράν έχει προειδοποιήσει ότι οποιοδήποτε πλοίο παραβιάζει τους ισχύοντες κανόνες ναυσιπλοΐας κινδυνεύει να θεωρηθεί εχθρικός στόχος.

Η ένταση αναζωπυρώθηκε την περασμένη Πέμπτη, όταν το Ομάν ανακοίνωσε τη δημιουργία εναλλακτικής θαλάσσιας διαδρομής, στο πλαίσιο πρωτοβουλίας που, σύμφωνα με τις αρχές της χώρας, πραγματοποιείται σε συνεργασία με τον ΟΗΕ για την ασφαλή απομάκρυνση πλοίων και πληρωμάτων που είχαν εγκλωβιστεί στην περιοχή.

Λίγο αργότερα, εμπορικό φορτηγό πλοίο που κινήθηκε εκτός του εγκεκριμένου διαδρόμου επλήγη από βλήμα αγνώστου προέλευσης, γεγονός που πυροδότησε νέο κύκλο στρατιωτικών αντιδράσεων.

Αμερικανικά πλήγματα και ιρανικά αντίποινα

Οι Ηνωμένες Πολιτείες απέδωσαν την επίθεση στο Ιράν και απάντησαν με αεροπορικά πλήγματα σε στόχους εντός του ιρανικού εδάφους.

Η Τεχεράνη ανταπέδωσε πραγματοποιώντας επιθέσεις εναντίον αμερικανικών στρατιωτικών εγκαταστάσεων, κυρίως στο Μπαχρέιν.

Παρόμοιο περιστατικό καταγράφηκε και το τελευταίο 24ωρο, όταν πετρελαιοφόρο δέχθηκε επίθεση από βλήμα αγνώστου προέλευσης στα Στενά του Ορμούζ. Ακολούθησαν νέες αμερικανικές επιδρομές κατά στρατιωτικών εγκαταστάσεων του Ιράν, ενώ η Τεχεράνη απάντησε εξαπολύοντας πυραυλικές επιθέσεις και επιθέσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη εναντίον στόχων στο Κουβέιτ και το Μπαχρέιν.

Αραγτσί: «Καμία άλλη χώρα δεν έχει αρμοδιότητα στα Στενά του Ορμούζ»

Κατά τη διάρκεια επίσημης επίσκεψής του στη Βαγδάτη, ο Ιρανός υπουργός Εξωτερικών ξεκαθάρισε ότι η ευθύνη διαχείρισης των Στενών του Ορμούζ ανήκει αποκλειστικά στο Ιράν.

«Κανένας άλλος οργανισμός και καμία άλλη χώρα δεν είναι υπεύθυνοι για τη διαχείριση των Στενών του Ορμούζ», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ο Αμπάς Αραγτσί προειδοποίησε ότι οποιαδήποτε πρωτοβουλία εκτός του συμφωνημένου πλαισίου θα καθυστερήσει την πλήρη επαναλειτουργία της ναυσιπλοΐας και θα επιδεινώσει περαιτέρω την ήδη τεταμένη κατάσταση στην περιοχή.

Νέες προειδοποιήσεις από τους Φρουρούς της Επανάστασης

Την ίδια στιγμή, οι Φρουροί της Επανάστασης ανακοίνωσαν ότι έχουν τεθεί σε εφαρμογή πρόσθετα μέτρα ελέγχου της ναυσιπλοΐας στα Στενά του Ορμούζ.

Όπως υποστήριξαν, κάθε πλοίο που παραβιάζει τις οδηγίες και τους κανόνες διέλευσης θα αντιμετωπίζεται πλέον με αυξημένη αυστηρότητα.

Παράλληλα, το ιρανικό υπουργείο Εξωτερικών καταδίκασε τις αμερικανικές επιθέσεις κατά εγκαταστάσεων επιτήρησης και ελέγχου στις νότιες ακτές του Ιράν, διαβεβαιώνοντας ότι η χώρα θα υπερασπιστεί με κάθε τρόπο την εθνική της κυριαρχία.

Το Κουβέιτ και το Μπαχρέιν καταδικάζουν τις επιθέσεις

Από την πλευρά του, το Κουβέιτ χαρακτήρισε τις πρόσφατες ιρανικές επιθέσεις ως «απεχθείς και επαναλαμβανόμενες ενέργειες», υποστηρίζοντας ότι συνιστούν κατάφωρη παραβίαση της εθνικής κυριαρχίας της χώρας και υπονομεύουν τις προσπάθειες αποκλιμάκωσης στη Μέση Ανατολή.

Στο Μπαχρέιν, όπου οι σειρήνες αεράμυνας ήχησαν δύο φορές μέσα στη νύχτα, οι ένοπλες δυνάμεις ανακοίνωσαν ότι αναχαίτισαν και κατέστρεψαν αριθμό πυραύλων που εκτοξεύθηκαν κατά τη διάρκεια των, όπως τις χαρακτήρισαν, «ιρανικών επιθέσεων».

Πρόταση του Ιράν για νέο περιφερειακό σύστημα ασφάλειας

Ο Αμπάς Αραγτσί τάχθηκε επίσης υπέρ της δημιουργίας ενός νέου περιφερειακού πλαισίου ασφάλειας στη Μέση Ανατολή, στο οποίο θα συμμετέχουν αποκλειστικά οι χώρες της περιοχής, χωρίς την παρουσία ή την παρέμβαση εξωτερικών δυνάμεων.

Η πρόταση αυτή, σύμφωνα με την Τεχεράνη, θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για μια πιο σταθερή και μακροπρόθεσμη ασφάλεια στην ευρύτερη περιοχή του Περσικού Κόλπου.

Προηγούμενο Άρθρο

Διαζύγιο Θεοδώρα Τζάκρης – Κασσελάκη: Όλο το παρασκήνιο

Επόμενο Άρθρο

Αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των νεκρών στη Βενεζουέλα

Μπορεί να σου αρέσει επίσης …

Τουλάχιστον 1.260 νεκροί από συγκρούσεις Δρούζων και συριακού στρατού στη Σουέιντα στη Συρία

Κοινοποιήστε

ΚοινοποιήστεΒαθιά ανησυχία προκαλούν τα νέα στοιχεία που έρχονται στο φως σχετικά με τις σφοδρές συγκρούσεις μεταξύ των Δρούζων της Σουέιντα στη […]

Πώς η κρίση στη Μέση Ανατολή επηρεάζει την ελληνική οικονομία: Έξι βασικά σημεία

Κοινοποιήστε

ΚοινοποιήστεΤι φέρνει η κρίση στη Μέση Ανατολή σε οικονομία, τουρισμό και επιχειρήσεις. Ανησυχίες για την οικονομία, το εμπόριο, τις επιχειρήσεις […]

Παραίτηση – «βόμβα» για τον Τραμπ: Έφυγε ο Τζόζεφ Κεντ διευθυντής του Κέντρου Αντιτρομοκρατίας των ΗΠΑ

Κοινοποιήστε

ΚοινοποιήστεΟ επικεφαλής του Εθνικού Κέντρου Αντιτρομοκρατίας των ΗΠΑ, ο Τζόζεφ Κεντ, παραιτήθηκε με αιχμές κατά του πολέμου που ξεκίνησαν ΗΠΑ […]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *