Αντιμέτωποι με σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των ψαριών βρίσκονται οι καταναλωτές, καθώς το άλλοτε βασικό στοιχείο της μεσογειακής διατροφής τείνει να μετατραπεί σε είδος πολυτελείας.
Τόσο στις παραδοσιακές ψαραγορές όσο και στα σούπερ μάρκετ, οι αυξήσεις είναι αισθητές.
Στις ψαραγορές, τα φρέσκα ψάρια όπως η τσιπούρα και το λαβράκι πωλούνται πλέον σε ιδιαίτερα υψηλές τιμές, οι οποίες διαφοροποιούνται ανάλογα με το μέγεθος και την προέλευσή τους.
Στα σούπερ μάρκετ, παρότι παρατηρείται κάποια διαφοροποίηση -κυρίως στα κατεψυγμένα προϊόντα- η μείωση των τιμών δεν είναι επαρκής ώστε να προσφέρει ουσιαστική οικονομική «ανάσα» στους καταναλωτές.
Η πρόσβαση σε ποιοτικό ψάρι γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη για τον μέσο πολίτη, γεγονός που επηρεάζει άμεσα τις διατροφικές του επιλογές και την καθημερινή του ζωή.
Ο Απόστολος Ραυτόπουλος, πρόεδρος ένωσης εργαζομένων καταναλωτών Ελλάδας, μίλησε στην «Κοινωνία Ώρα MEGA» για τις τιμές των ψαριών και ανέφερε ότι «πολλοί παράγοντες παίζουν ρόλο. Πρώτον η υπεραλίευση, είναι το κόστος του παραγωγού, του ιχθυοπώλη και του ψαρά που έχουν μειωθεί τα καΐκια που βγαίνουν στη θάλασσα. Η τσίπουρα η μεγάλη πλέον ξεπερνάει τα 28 ευρώ, το ίδιο συμβαίνει και με τα μπαρμπούνια. Βλέπουμε μία αύξηση διπλάσια σε σχέση με πέρσι», τόνισε μεταξύ άλλων.
