24 Ιουνίου, 2026
Expand search form

Μάρκο Ρούμπιο στον Κόλπο: Αποστολή καθησυχασμού μετά τη συμφωνία ΗΠΑ – Ιράν

Όλες οι κατηγορίες: ΚΟΣΜΟΣ
Κοινοποιήστε

Περιοδεία στις χώρες του Κόλπου ξεκίνησε ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών, Μάρκο Ρούμπιο, με πρώτο σταθμό τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, σε μια προσπάθεια να καθησυχάσει τους παραδοσιακούς συμμάχους της Ουάσινγκτον μετά την υπογραφή του μνημονίου κατανόησης μεταξύ Ηνωμένες Πολιτείες και Ιράν.

Ο Ρούμπιο έφτασε στο Αμπού Ντάμπι το βράδυ της Τρίτης και αναμένεται να συναντηθεί με τον πρόεδρο των Εμιράτων, Μοχάμεντ μπιν Ζαγέντ αλ Νάχιαν. Ερωτηθείς για τις ανησυχίες των κρατών της περιοχής σχετικά με τη νέα συμφωνία, παραδέχθηκε ότι το ζήτημα θα βρεθεί στο επίκεντρο των συνομιλιών του.

Παράλληλα, ο επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας ξεκαθάρισε ότι οι ΗΠΑ δεν πρόκειται να αποδεχθούν την επιβολή διοδίων ή τελών διέλευσης στο Στενό του Ορμούζ, τονίζοντας πως πρόκειται για διεθνή θαλάσσια οδό στην οποία καμία χώρα δεν μπορεί να επιβάλλει μονομερείς χρεώσεις.

Μετά τα Εμιράτα, ο Ρούμπιο θα επισκεφθεί το Κουβέιτ και το Μπαχρέιν, όπου θα συμμετάσχει στη σύνοδο του Συμβούλιο Συνεργασίας του Κόλπου.

Η επίσκεψη πραγματοποιείται σε μια περίοδο αυξημένης γεωπολιτικής έντασης, καθώς αρκετές χώρες του Κόλπου εκφράζουν επιφυλάξεις για τους όρους της συμφωνίας μεταξύ Ουάσινγκτον και Τεχεράνης. Σύμφωνα με τις ανησυχίες που διατυπώνονται στην περιοχή, το πλαίσιο της συμφωνίας δεν περιλαμβάνει περιορισμούς στο βαλλιστικό πρόγραμμα του Ιράν, ενώ προβλέπει σημαντικά οικονομικά μέτρα που ενδέχεται να ενισχύσουν την επιρροή της Τεχεράνης στη Μέση Ανατολή.

Την ίδια στιγμή, η συμφωνία προκαλεί συζητήσεις και στο εσωτερικό του Ρεπουμπλικανικό Κόμμα, όπου αρκετά στελέχη θεωρούν ότι η αμερικανική πλευρά προχώρησε σε σημαντικές παραχωρήσεις προς το Ιράν. Οι τοποθετήσεις του Ρούμπιο αναμένεται να αξιολογηθούν προσεκτικά, καθώς τόσο ο ίδιος όσο και ο Τζέι Ντι Βανς συγκαταλέγονται μεταξύ των πιθανών διεκδικητών του χρίσματος των Ρεπουμπλικανών στις επόμενες προεδρικές εκλογές.

Οι έξι χώρες του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου παραμένουν στρατηγικοί σύμμαχοι των ΗΠΑ, ωστόσο οι πρόσφατες εξελίξεις και οι επιθέσεις που δέχθηκαν κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης με το Ιράν έχουν ενισχύσει τους προβληματισμούς τους σχετικά με τον μελλοντικό ρόλο και την αξιοπιστία της αμερικανικής προστασίας στην περιοχή.

Προηγούμενο Άρθρο

Σοκ στη Νεβάδα: Ανήλικος με Porsche 911 GTS σε παράνομη κόντρα «σάρωσε» φορτηγάκι – Έξι τραυματίες

Επόμενο Άρθρο

Μπιλ Γκέιτς: Αποκάλυψε τις Ρωσίδες πρώην ερωμένες του και τον τρόπο που ο Επστάιν προσπάθησε να τον εκβιάσει

Μπορεί να σου αρέσει επίσης …

Πάνω από 1 εκατομμύριο σπίτια χωρίς ρεύμα στο Κίεβο της Ουκρανίας

Κοινοποιήστε

ΚοινοποιήστεΠερισσότερα από 1 εκατομμύριο νοικοκυριά έμειναν χωρίς ηλεκτρικόρ ρεύμα στο Κίεβο και τη γύρω περιοχή της Ουκρανικής Πρωτεύουσας μετά από […]

Η Νέα Υόρκη αντιμέτωπη με χιονοθύελλα «τέρας», μια από τις μεγαλύτερες στην ιστορία της πόλης

Κοινοποιήστε

ΚοινοποιήστεΟι βορειοανατολικές πολιτείες των Ηνωμένες Πολιτείες βρέθηκαν αντιμέτωπες με χιονοθύελλα τεραστίων διαστάσεων, ενώ οι κάτοικοι αντιμετωπίζουν πρωτόγνωρες δυσκολίες λόγω της […]

Δεκάδες δολοφονημένοι από ισραηλινά πυρά κοντά σε κέντρο διανομής βοήθειας στη Γάζα

Κοινοποιήστε

ΚοινοποιήστεΤουλάχιστον είκοσι ένας άνθρωποι δολοφονήθηκαν στο κεντρικό τμήμα της Λωρίδας της Γάζας από ισραηλινά πυρά εναντίον ανθρώπων που είχαν συγκεντρωθεί κοντά σε […]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *