31 Οκτωβρίου, 2025

Η Ανατροπή στην Ενημέρωση!

Expand search form

Τέλος εποχή για τα ΕΛΤΑ: Πως θα καταβάλλονται οι συντάξεις – Οργή στην Περιφέρεια 32 ΕΛΤΑ κλείνουν στην Αττική

Όλες οι κατηγορίες: ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κοινοποιήστε
Αναστάτωση και έντονη ανησυχία σε ολόκληρη τη χώρα έχει προκαλέσει η ξαφνική απόφαση των ΕΛΤΑ να κλείσουν 204 καταστήματα. Από τα χωριά της Ηπείρου μέχρι τα νησιά του Αιγαίου και από τις λαϊκές γειτονιές της Αττικής μέχρι τις ορεινές κοινότητες της Μακεδονίας, οι κάτοικοι βλέπουν μια υπηρεσία που θεωρούσαν δεδομένη να εξαφανίζεται ξαφνικά.

Δήμαρχοι μιλούν για εγκατάλειψη της περιφέρειας, επαγγελματίες φοβούνται για το μέλλον των συναλλαγών τους και οι ηλικιωμένοι δηλώνουν: «Εμείς δεν έχουμε ούτε ίντερνετ ούτε αυτοκίνητο για να πηγαίνουμε αλλού».

Σύμφωνα με την λίστα με τα καταστήματα ΕΛΤΑ που κλείνουν παρατηρούμε ότι και στην Αθήνα είναι αυτά που κλείνουν και συγκεκριμένα:

  • ΑΛΙΜΟΥ
  • ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ (2) (CARREFOUR)
  • ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ
  • ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
  • ΑΡΤΕΜΙΔΑΣ
  • ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ
  • ΒΟΥΛΑΣ
  • ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ
  • ΓΕΡΑΚΑ
  • ΔΑΦΝΗΣ
  • ΔΑΦΝΗΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
  • ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ
  • ΘΗΣΕΙΟΥ (ΑΘ 18)
  • ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΩΝ
  • ΚΑΛΑΜΑΚΙΟΥ
  • ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ
  • ΚΑΠΑΝΔΡΙΤΙΟΥ
  • ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΥ (ΑΘ 49)
  • ΚΥΨΕΛΗΣ (ΑΘ 13)
  • ΜΑΝΔΡΑΣ
  • ΜΑΡΑΘΩΝΑ
  • ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
  • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ (ΑΘ 54)
  • ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΑΘΗΝΩΝ (ΑΘ 14)
  • ΝΕΑΣ ΕΡΥΘΡΑΙΑΣ
  • ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ
  • ΝΙΚΑΙΑΣ
  • ΠΑΛΛΗΝΗΣ
  • ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑΣ
  • ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ
  • ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ
  • ΧΟΛΑΡΓΟΥ

Τα καταστήματα των ΕΛΤΑ που κλείνουν.

  • ΑΓΙΑΣ
  • ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡ.
  • ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ (ΘΕΣ 11)
  • ΑΓΙΑΣΟΥ
  • ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
  • ΑΓΙΟΥ ΒΛΑΣΙΟΥ
  • ΑΓΙΟΥ ΙΕΡΟΘΕΟΥ
  • ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΡΕΝΤΗ
  • ΑΓΙΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ
  • ΑΓΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
  • ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΔΩΡΩΝ
  • ΑΓΝΑΝΤΕΡΟΥ
  • ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ ΑΘΗΝΑΣ
  • ΑΙΤΩΛΙΚΟΥ
  • ΑΚΡΑΤΑΣ – ΑΙΓΕΙΡΑΣ
  • ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ (ΑΘ 171)

 

  • ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
  • ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ
  • ΑΛΙΚΙΑΝΟΥ
  • ΑΛΙΜΟΥ
  • ΑΜΑΡΙΟΥ
  • ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ (2)(CARREFOUR)
  • ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ
  • ΑΝΔΡΙΤΣΑΙΝΑΣ
  • ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ
  • ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
  • ΑΡΓΑΛΑΣΤΗΣ
  • ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ
  • ΑΡΕΟΠΟΛΗΣ
  • ΑΡΙΔΑΙΑΣ
  • ΑΡΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ
  • ΑΡΝΑΙΑΣ
  • ΑΡΤΕΜΙΔΑΣ
  • ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΜΥΚΗΝΩΝ
  • ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ
  • ΑΡΧΑΝΩΝ
  • ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙΟΥ
  • ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ
  • ΑΣΤΡΟΥΣ
  • ΑΤΑΛΑΝΤΗΣ
  • ΑΦΑΝΤΟΥ
  • ΑΧΙΛΛΕΙΟΥ (ΚΑΣΤΕΛΛΑΝΩΝ)
  • ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΕΥΒΟΙΑΣ
  • ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ
  • ΒΕΛΕΣΤΙΝΟΥ
  • ΒΙ.ΠΕ.Θ.
  • ΒΟΝΙΤΣΑΣ
  • ΒΟΥΛΑΣ
  • ΒΡΑΧΑΤΙΟΥ
  • ΒΡΑΧΝΑΙΙΚΩΝ
  • ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ

 

  • ΒΡΥΣΩΝ ΑΠΟΚΟΡΩΝΟΥ
  • ΓΑΒΑΛΟΥΣ
  • ΓΑΖΙΟΥ
  • ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ
  • ΓΑΣΤΟΥΝΗΣ
  • ΓΑΥΡΙΟΥ
  • ΓΕΡΑΚΑ
  • ΓΚΟΥΡΑΣ
  • ΔΑΦΝΗΣ
  • ΔΑΦΝΗΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
  • ΔΑΦΝΗΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ
  • ΔΕΛΦΩΝ
  • ΔΕΣΚΑΤΗΣ
  • ΔΗΜΗΤΣΑΝΑΣ
  • ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΜΕΓΑΡΟΥ ΘΕΣ.
  • ΔΙΣΤΟΜΟΥ
  • ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ
  • ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΠΟΛΗΣ
  • ΕΛΟΥΝΤΑΣ
  • ΕΡΕΣΟΥ
  • ΕΡΕΤΡΙΑΣ
  • ΕΥΛΑΛΟΥ
  • ΕΦΥΡΑΣ
  • ΖΑΓΟΡΑΣ
  • ΖΙΤΣΑΣ
  • ΘΕΡΜΟΥ
  • ΘΗΣΕΙΟΥ (ΑΘ 18)
  • ΘΟΥΡΙΑΣ
  • ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΩΝ
  • ΙΑΛΥΣΟΥ
  • ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ
  • ΙΕΡΙΣΣΟΥ
  • ΙΤΕΑΣ ΦΩΚΙΔΑΣ
  • ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 2
  • ΙΩΝΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  • Κ. Ε. Μ. Π. ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ

 

  • ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥ
  • ΚΑΛΑΜΑΚΙΟΥ
  • ΚΑΛΑΜΠΑΚΙΟΥ
  • ΚΑΛΑΜΩΤΗΣ
  • ΚΑΛΛΙΠΟΛΗΣ
  • ΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ
  • ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ
  • ΚΑΝΑΛΛΑΚΙΟΥ
  • ΚΑΠΑΝΔΡΙΤΙΟΥ
  • ΚΑΣΣΑΝΔΡΕΙΑΣ
  • ΚΑΤΑΣΤΑΡΙΟΥ
  • ΚΑΤΩ ΤΙΘΟΡΕΑΣ
  • ΚΙΑΤΟΥ
  • ΚΛΕΙΤΟΡΙΑΣ
  • ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ
  • ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΥ (ΑΘ 49)
  • ΚΡΕΣΤΕΝΩΝ
  • ΚΡΗΝΙΔΩΝ
  • ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ
  • ΚΥΨΕΛΗΣ (ΑΘ 13)
  • ΛΑΛΑ
  • ΛΕΒΙΔΙΟΥ
  • ΛΕΝΟΡΜΑΝ
  • ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑΣ
  • ΛΕΧΑΙΝΩΝ
  • ΛΗΞΟΥΡΙΟΥ
  • ΛΙΜΕΝΑ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ
  • ΛΙΜΕΝΑΡΙΩΝ
  • ΛΙΜΝΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ
  • ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ
  • ΛΟΥΡΟΥ
  • ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ
  • ΛΥΓΟΥΡΙΟΥ
  • ΜΑΚΡΥ ΓΙΑΛΟΥ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ
  • ΜΑΛΙΩΝ

 

  • ΜΑΝΔΡΑΣ
  • ΜΑΝΤΑΜΑΔΟΥ
  • ΜΑΡΑΘΩΝΑ
  • ΜΑΧΑΙΡΑΔΟΥ
  • ΜΕΘΑΝΩΝ
  • ΜΕΛΙΓΑΛΑ
  • ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
  • ΜΕΤΑΞΑΔΩΝ
  • ΜΕΤΣΟΒΟΥ
  • ΜΗΘΥΜΝΑΣ
  • ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ (ΑΘ 54)
  • ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ
  • ΜΟΥΔΡΟΥ
  • ΜΥΤΙΚΑ
  • ΝΑΟΥΣΑΣ ΠΑΡΟΥ
  • ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΑΘΗΝΩΝ (ΑΘ 14)
  • ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ
  • ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
  • ΝΕΑΣ ΕΡΥΘΡΑΙΑΣ
  • ΝΕΑΣ ΖΙΧΝΗΣ
  • ΝΕΑΣ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
  • ΝΕΑΣ ΜΗΧΑΝΙΩΝΑΣ
  • ΝΕΑΣ ΑΛΙΚΑΡΝΑΣΣΟΥ
  • ΝΕΑΣ ΑΡΤΑΚΗΣ
  • ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ
  • ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ
  • ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ ΑΡΤΑΣ
  • ΝΙΚΑΙΑΣ
  • ΝΙΚΗΤΗΣ
  • ΝΥΔΡΙΟΥ
  • ΞΥΛΑΓΑΝΗΣ
  • ΟΙΑΣ
  • ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ
  • ΠΑΛΑΙΑΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ
  • ΠΑΛΛΗΝΗΣ
  • ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗΣ (ΘΕΣ 17)
  • ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ

 

  • ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ
  • ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ
  • ΠΑΤΡΑΣ 3
  • ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
  • ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
  • ΠΕΤΑΛΙΔΙΟΥ
  • ΠΛΑΤΑΝΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ
  • ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ
  • ΠΡΑΜΑΝΤΩΝ
  • ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ
  • ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΥ
  • ΠΥΛΑΙΑΣ
  • ΠΥΛΗΣ
  • ΡΑΧΩΝ
  • ΡΟΔΟΥ 2
  • ΣΕΡΒΙΩΝ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑΣ
  • ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟΥ ΣΕΡΡΩΝ
  • ΣΚΑΛΑΣ
  • ΣΚΥΔΡΑΣ
  • ΣΟΥΔΑΣ
  • ΣΟΥΦΛΙΟΥ

 

  • ΣΟΦΑΔΩΝ
  • ΣΟΦΙΚΟΥ
  • ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΞΑΝΘΗΣ
  • ΣΤΥΛΙΔΑΣ
  • ΣΥΚΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  • ΣΥΚΟΥΡΙΟΥ
  • ΣΧΗΜΑΤΑΡΙΟΥ
  • ΤΖΑΒΡΟΥ (ΣΚΡΙΠΕΡΟΥ)
  • ΤΣΕΠΕΛΟΒΟΥ
  • ΤΥΡΝΑΒΟΥ
  • ΤΥΧΕΡΟΥ
  • ΦΙΛΙΑΤΩΝ
  • ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑΣ
  • ΦΙΛΟΤΙΟΥ (ΧΑΛΚΕΙΟΥ)
  • ΦΙΣΚΑΡΔΟΥ
  • ΦΥΤΕΙΩΝ
  • ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ
  • ΧΑΛΑΝΔΡΙΤΣΑΣ
  • ΧΑΛΑΣΤΡΑΣ
  • ΧΑΝΙΩΝ (Κ.Δ.)
  • ΧΟΛΑΡΓΟΥ
  • ΨΑΧΝΩΝ

Από την πλευρά τους, τα ΕΛΤΑ απαντούν ότι η απόφαση δεν είναι τιμωρητική αλλά αναγκαία για να συνεχίσει να υπάρχει ο οργανισμός. Η διοίκηση ξεκαθαρίζει ότι τα συγκεκριμένα καταστήματα είχαν πολύ λίγη δουλειά, κάποια μάλιστα με ζημίες πάνω από 150.000 ευρώ τον χρόνο, και ότι ενώ τα φυσικά καταστήματα φέρνουν λιγότερο από το 10% των εσόδων, κοστίζουν σχεδόν το μισό λειτουργικό κόστος της εταιρείας. Όπως υποστηρίζουν, το ταχυδρομείο αλλάζει εποχή: το χαρτί και οι επιστολές σχεδόν εξαφανίζονται και η ψηφιακή εποχή και τα δέματα από το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι το μέλλον.

Τα ΕΛΤΑ τονίζουν πως δεν εγκαταλείπουν τις περιοχές, αλλά αλλάζουν τρόπο εξυπηρέτησης. Υπόσχονται ενισχυμένο δίκτυο ταχυδρόμων, εξοπλισμό με POS και φορητές συσκευές, ραντεβού στο σπίτι για ηλικιωμένους και απομακρυσμένες περιοχές, κινητές μονάδες και συνεργασίες με μικρά τοπικά καταστήματα που θα λειτουργούν ως σημεία εξυπηρέτησης. Με ένα τηλεφώνημα – λένε – οι πολίτες θα μπορούν να κανονίζουν επίσκεψη ταχυδρόμου στην πόρτα τους για συναλλαγές. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι αυτό το «νέο μοντέλο» είναι πιο δίκαιο, πιο γρήγορο και οικονομικά βιώσιμο.

Πως θα καταβάλλονται οι συντάξεις

Ο «ξαφνικός θάνατος» σε πάνω από 200 καταστήματα ΕΛΤΑ προκαλεί έντονες αντιδράσεις μεταξύ πολιτών και εργαζομένων, με τους πλέον ευάλωτους να ανησυχούν ακόμη και για το πώς θα εισπράττουν συντάξεις και επιδόματα.

Η αιφνιδιαστική απόφαση καλύπτει από χωριά της Ηπείρου μέχρι νησιά του Αιγαίου και από λαϊκές γειτονιές της Αττικής μέχρι ορεινές κοινότητες της Μακεδονίας – με τις αποστάσεις που θα καλούνται να καλύψουν οι κάτοικοι να φτάνουν ακόμη και τα 50 χιλιόμετρα.

Μιλώντας από το κατάστημα της Δάφνης – ένα από τα 40 στην Αττική που πρόκειται να κλείσουν – ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων ΕΛΤΑ, Γιάννης Οικονόμου, έδωσε τη διάσταση των «χαμένων» θέσεων εργασίας, που αγγίζουν τις 1.500.

Όπως εξήγησε, οι εργαζόμενοι που έχουν συμβάσεις ορισμένου χρόνου ξεπερνούν τους 1.500 «κι όπως όλα δείχνουν μέχρι το τέλος του χρόνου δεν θα εργάζεται κανένας από αυτούς».

«Δεν είναι όμως μόνο οι εργαζόμενοι έργου. Την Δευτέρα θα ζήσουμε κάτι πρωτόγνωρο σε έναν ιστορικό οργανισμό. Ταυτόχρονα θα κλείσουν 204 καταστήματα σε όλη την επικράτεια σε σύνολο 470. Είναι περίπου το 45% και είναι κάτι που δημιουργεί αβεβαιότητα, ανησυχία και φόβο στους εργαζόμενους – σε έναν παρατεταμένο μετασχηματισμό τα τελευταία χρόνια που δείχνει να μην έχει αποτέλεσμα».

«Κομμάτι – κομμάτι το ΕΛΤΑ δίνεται στους ιδιώτες, αρχής γεννομένης από τη διανομή».

Γιατί κλείνουν τα ΕΛΤΑ

Ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων δηλώνει άγνοια για τα κρίτηρια που χρησιμοποιήθηκαν στην επιλογή των καταστημάτων: «Δεν γνωρίζουμε αν τα κριτήρια είναι οικονομικά, εθνικά ή γεωγραφικά. Αν δηλαδή παραμένει το ένα ταχυδρομείο σε κάθε δήμο, νομίζω πως όχι».

Η εκτίμηση του είναι πως το λουκέτο έρχεται «στο πλαίσιο ενός παρατεταμένου μετασχηματισμού που στόχο έχει την περιστολή δαπανών. Και νομίζω οτί αυτή η πολιτική ακολουθείται τα τελευταία χρόνια αμυντικά σε έναν φορέα που παρέχει κοινωνικές υπηρεσίες και παραμένει ο φορεάς παροχής καθολικών υπηρεσιών έως το 2028.

Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να συνεχίζει να μοιράζει την αλληλογραφία σε όλη την Ελλάδα: Με τον τρόπο αυτό, ωστόσο, δεν θα μοιράζει την αλληλογραφία σε όλη την Ελλάδα, δεν θα εξυπηρετεί όλους τους πολίτες.

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο Γρηγόρης Σκλήκας, διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, απάντησε στο ίδιο ερώτημα, επισημαίνοντας πως στόχος είναι «αυτός ο οργανίσμος να γίνει επιχείρηση και μάλιστα μετά από αδράνεια 30 ετών».

Όπως παραδέχτηκε, «μετά από ένα τόσο μεγάλο διάστημα, οι αλλαγές δημιουργούν ένταση», αν και αποτελούν «ένα βήμα που ακολουθεί την προετοιμασία με νέο στόλο, με αναδιοργάνωση της διανομής,με ψηφιακά εργαλεία προς τους ταχυδρόμους, προκειμένου να μπορούμε να εγγυηθούμε την εξυπηρετήση των πολιτών».

Ο οργανισμός, τόνισε, «δεν χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Χρηματοδοτείται από το δικό του έργο. Ό,τι παράγει, μπορεί να ξοδεύει. Αυτή η εξοικονόμηση είναι απαραίτητη για να συμβαδίσουμε με την αγορά και να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των πολιτών». Σημειώνεται πως τα ΕΛΤΑ λειτουργούν σε καθεστώς ελεύθερου ανταγωνισμού από το 2008.

Σύμφωνα με τον Γρηγόρη Σκλήκα, «το γεγονός ότι κλείνει ένα ταχυδρόμειο δεν σημαίνει ότι σταματούν οι υπηρεσίες που παρείχε».

Όπως έπαιρναν την σύνταξή τους οι πολίτες, θα συνεχίσουν να την παίρνουν – υποστήριξε χαρακτηριστικά.

Πώς θα λειτουργήσουν τα ταχυδρομεία στην νέα εποχή

Ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ υποστήριξε πως σε κάθε κατάστημα, που θα κλείσει, θα τοποθετηθεί μία αφίσα η οποία θα δίνει τα στοιχεία του αγροτικού ταχυδρόμου της περιοχής, «προκειμένου να μπορείς να επικοινωνήσεις αν επιθυμείς εξυπηρέτηση κατ’οίκον».

Ο ίδιος επέμεινε πως πρόκειται για έναν εξαιρετικά μικρό άριθμο ανθρώπων που εξυπηρετούνται σήμερα από τα φυσικά καταστήματα, ενώ σε κάθε περίπτωση άμεσα θα ανακοινωθεί ένα hotline – μια τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης για τον προγραμματισμό ραντεβού.

Σύμφωνα πάντα με τον Γρηγόρη Σκλήκα, σήμερα υπάρχουν 1.400 διανομείς, 500 καταστήματα – πρακτορεία και 400 συνεργάτες – courier, εκτός των ιδίων καταστημάτων ΕΛΤΑ.

Oργή στην περιφέρεια για το κλείσιμο καταστημάτων, οι σκληρές συγκρίσεις με την Ευρώπη

Αναστάτωση, οργή και μεγάλη ανησυχία προκαλεί σε όλη τη χώρα η ξαφνική απόφαση των ΕΛΤΑ να κατεβάσουν ρολά σε 204 καταστήματα. Από χωριά της Ηπείρου μέχρι νησιά του Αιγαίου και από λαϊκές γειτονιές της Αττικής μέχρι ορεινές κοινότητες της Μακεδονίας, οι κάτοικοι βλέπουν μια υπηρεσία που θεωρούσαν δεδομένη να εξαφανίζεται από τη μια μέρα στην άλλη. Δήμαρχοι μιλούν για εγκατάλειψη της περιφέρειας, επαγγελματίες φοβούνται για το μέλλον των συναλλαγών τους και οι ηλικιωμένοι δηλώνουν πως «εμείς δεν έχουμε ούτε ίντερνετ ούτε αυτοκίνητο για να τρέχουμε αλλού».

Η απόφαση χτυπά και μεγάλους δήμους. Περιοχές όπως Άλιμος, Δάφνη, Μεταμόρφωση, Καισαριανή, Νίκαια και Μαραθώνας μένουν χωρίς φυσικό ταχυδρομείο, ενώ ολόκληροι νομοί, όπως τα Γρεβενά, θα έχουν μόνο ένα σημείο εξυπηρέτησης στο κέντρο. Στην Αιτωλοακαρνανία, στην Ευρυτανία και σε νησιά όπως Λέσβος και Λήμνος, οι αποστάσεις για να εξυπηρετηθούν οι κάτοικοι θα φτάνουν ακόμη και τα 50 χιλιόμετρα.

Από την πλευρά τους, τα ΕΛΤΑ απαντούν ότι η απόφαση δεν είναι τιμωρητική αλλά αναγκαία για να συνεχίσει να υπάρχει ο οργανισμός. Η διοίκηση ξεκαθαρίζει ότι τα συγκεκριμένα καταστήματα είχαν πολύ λίγη δουλειά, κάποια μάλιστα με ζημίες πάνω από 150.000 ευρώ τον χρόνο, και ότι ενώ τα φυσικά καταστήματα φέρνουν λιγότερο από το 10% των εσόδων, κοστίζουν σχεδόν το μισό λειτουργικό κόστος της εταιρείας. Όπως υποστηρίζουν, το ταχυδρομείο αλλάζει εποχή: το χαρτί και οι επιστολές σχεδόν εξαφανίζονται και η ψηφιακή εποχή και τα δέματα από το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι το μέλλον.\

Τα ΕΛΤΑ τονίζουν πως δεν εγκαταλείπουν τις περιοχές, αλλά αλλάζουν τρόπο εξυπηρέτησης. Υπόσχονται ενισχυμένο δίκτυο ταχυδρόμων, εξοπλισμό με POS και φορητές συσκευές, ραντεβού στο σπίτι για ηλικιωμένους και απομακρυσμένες περιοχές, κινητές μονάδες και συνεργασίες με μικρά τοπικά καταστήματα που θα λειτουργούν ως σημεία εξυπηρέτησης. Με ένα τηλεφώνημα – λένε – οι πολίτες θα μπορούν να κανονίζουν επίσκεψη ταχυδρόμου στην πόρτα τους για συναλλαγές. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι αυτό το «νέο μοντέλο» είναι πιο δίκαιο, πιο γρήγορο και οικονομικά βιώσιμο.

Παραδίδουν την αγορά στους ιδιώτες
Όμως οι αντιδράσεις δεν κατευνάζονται. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταχυδρομικών κάνει λόγο για «σχέδιο αρμαγεδδών» που οδηγεί στον αργό θάνατο της δημόσιας ταχυδρομικής υπηρεσίας και παραδίδει την αγορά στους ιδιώτες. Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι η καθολική ταχυδρομική υπηρεσία – η εγγύηση ότι κάθε χωριό της χώρας πρέπει να έχει πρόσβαση – είχε αφεθεί χρόνια χωρίς επαρκή κρατική στήριξη. «Μας φτάνουν στο σημείο να κλείνουμε γιατί δεν χρηματοδοτούν αυτό που είναι υποχρεωμένοι να καλύψουν», λένε. Τονίζουν επίσης ότι η υποτιθέμενη «ψηφιακή εποχή» δεν μπορεί να ισχύει το ίδιο σε μια πόλη και σε ένα χωριό όπου μια γιαγιά δεν έχει ούτε ίντερνετ ούτε smartphone.

Η συζήτηση ανοίγει και ένα άλλο μεγάλο θέμα: ποιος κερδίζει από αυτή την εξέλιξη; Οι ιδιωτικές εταιρείες courier, που ήδη έχουν κερδίσει μεγάλο κομμάτι της αγοράς με ταχύτητα και ευελιξία, πιθανόν να δουν ακόμη πιο ενισχυμένη τη θέση τους. Αλλά αυτές οι εταιρείες – όπως φοβούνται πολλοί- εξυπηρετούν κυρίως τις «εύκολες» και κερδοφόρες περιοχές. Το ερώτημα λοιπόν είναι απλό: τι γίνεται με τα μικρά χωριά, τα απομονωμένα νησιά, τους ανθρώπους που δεν έχουν αυτοκίνητο, ίντερνετ ή χρήματα για ιδιωτικές υπηρεσίες;

Η σύγκριση με την Ευρώπη
Και εκεί εμφανίζεται και η σύγκριση με την Ευρώπη. Σε άλλες χώρες, τα δημόσια ταχυδρομεία επίσης αλλάζουν, γίνονται πιο σύγχρονα, ψηφιοποιούνται και στρέφονται στα δέματα. Αλλά δεν κλείνουν μαζικά καταστήματα χωρίς σχεδιασμό. Αντίθετα, στηρίζονται από το κράτος, δημιουργούν συνεργασίες με τοπικά μαγαζιά, επενδύουν σε αυτοματοποιημένες θυρίδες και διασφαλίζουν ότι κανείς δεν μένει χωρίς πρόσβαση. Οι κυβερνήσεις αναγνωρίζουν ότι η ταχυδρομική υπηρεσία δεν είναι απλά «μια επιχείρηση», αλλά ένα βασικό δικαίωμα πρόσβασης για όλους τους πολίτες, ειδικά σε χώρες με γηρασμένους πληθυσμούς και απομακρυσμένες περιοχές – όπως και η Ελλάδα.

Στη βάση αυτή η ευρωπαϊκή ταχυδρομική αγορά ετοιμάζεται για μια περίοδο σταθερής αλλά διαφοροποιημένης ανάπτυξης, σύμφωνα με τη νέα έκθεση της Mordor Intelligence. Η συνολική αξία της αγοράς εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 181,34 δισ. δολάρια το 2025, με πρόβλεψη να φθάσει τα 198,33 δισ. δολάρια έως το 2030, σημειώνοντας ετήσιο ρυθμό αύξησης (CAGR) 1,81%. Κινητήρια δύναμη της επέκτασης αυτής είναι η στροφή προς τις υπηρεσίες δεμάτων, οι οποίες αντισταθμίζουν τη σταδιακή πτώση των παραδοσιακών επιστολών.

Οι ταχυμεταφορές (express services) εμφανίζουν τη μεγαλύτερη δυναμική, με αναμενόμενο ρυθμό ανάπτυξης 7,1% ετησίως, καθώς η ζήτηση για παραδόσεις αυθημερόν και επόμενης ημέρας αυξάνεται ραγδαία. Η Γερμανία παραμένει ο ηγέτης της αγοράς, συγκεντρώνοντας μερίδιο 24%, χάρη στην ανεπτυγμένη της υποδομή και το εκτεταμένο δίκτυο logistics, ενώ η Ισπανία ξεχωρίζει ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εθνική αγορά, με εκτιμώμενη αύξηση 6,1% ετησίως, τροφοδοτούμενη από τις συνεργασίες στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Τα δέματα καταλαμβάνουν πλέον το 62% του συνόλου των ταχυδρομικών υπηρεσιών και προβλέπεται να αναπτυχθούν με ρυθμό 6,3% έως το 2030, καθώς ο όγκος των ηλεκτρονικών αγορών συνεχίζει να αυξάνεται. Οι εγχώριες αποστολές κυριαρχούν με 77% μερίδιο, ωστόσο οι διεθνείς αποστολές παρουσιάζουν την ισχυρότερη αναπτυξιακή προοπτική, με ρυθμό 6,2%, χάρη στις νέες ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που απλουστεύουν τις τελωνειακές διαδικασίες για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Οι τάσεις που διαμορφώνουν την ταχυδρομική αγορά στην ΕΕ περιλαμβάνουν την επιτάχυνση της αυτοματοποίησης, την εξηλεκτρισμένη μεταφορά δεμάτων υπό το βάρος των κανονισμών της ΕΕ για το κλίμα, καθώς και την επανεκκίνηση του ενδιαφέροντος για υπηρεσίες επιστολών σε γηρασμένους πληθυσμούς.

Στην Ελλάδα, πολλοί φοβούνται ότι με το κλείσιμο των καταστημάτων των ΕΛΤΑ, το κράτος αποσύρεται σιωπηλά από μια υποχρέωσή του. Και πως πίσω θα παραμείνουν οι πιο αδύναμοι: οι ηλικιωμένοι, οι κάτοικοι της περιφέρειας, οι μικρομεσαίοι και οι ακρίτες.

Προηγούμενο Άρθρο

Αυτά είναι τα 32 καταστήματα ΕΛΤΑ στην Αττική που κλείνουν

Επόμενο Άρθρο

Airbnb: Πάνω από 1 εκατ, οι κλίνες στην Ελλάδα – Αυξάνεται η πίεση στην αγορά κατοικίας

Μπορεί να σου αρέσει επίσης …

Καιρός: Πέφτει η θερμοκρασία – Έρχονται βροχές και καταιγίδες

Κοινοποιήστε

ΚοινοποιήστεΚαλός ο καιρός σήμερα Τετάρτη σχεδόν σε όλη τη χώρα, με ήλιο και λίγες τοπικές νεφώσεις, κυρίως στα νότια. Η ορατότητα θα […]

Αγανακτισμένοι αγρότες και κτηνοτρόφοι για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ

Κοινοποιήστε

ΚοινοποιήστεΩς μια καλοκουρδισμένη μηχανή που λειτουργούσε με σκοπό να υφαρπάξει την ψήφο των Ελλήνων πολιτών σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές, δίνοντας σε […]

Φορολοταρία Ιουλίου 2025: Έγινε η κλήρωση – Δείτε αν κερδίσατε 50.000 ευρώ

Κοινοποιήστε

ΚοινοποιήστεΠραγματοποιήθηκε η 45η δημόσια κλήρωση της φορολοταρίας στο Δημόσιο, που αφορά τις ηλεκτρονικές συναλλαγές που έγιναν τον προηγούμενο μήνα, δηλαδή τον Ιούνιο […]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *